خدمتی که اینستاگرام به صنعت گردشگری میکرد
تولید محتوا برای حوزه گردشگری بسیار مهم است،اگر چه ایران قدمتی چندین هزار ساله دارد واز سالیان دور گردشگری بهطور سنتی در آن رایج بوده، اما بهلحاظ تولید محتوا بسیار فقیر است، ضمن اینکه تولید فیلم و عکس از جاذبههای مقصد در گردشگری بهدلیل تاثیر گذار بودن مورد توجه فعالان تمام دنیاست.
به گزارش زنهار؛ تولید محتوا برای حوزه گردشگری بسیار مهم است،اگر چه ایران قدمتی چندین هزار ساله دارد واز سالیان دور گردشگری بهطور سنتی در آن رایج بوده، اما بهلحاظ تولید محتوا بسیار فقیر است، ضمن اینکه تولید فیلم و عکس از جاذبههای مقصد در گردشگری بهدلیل تاثیر گذار بودن مورد توجه فعالان تمام دنیاست.
پلتفرم اینستاگرام، بستر مناسبی برای نمایش و معرفی فیلم وجاذبههای گردشگری بود و بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی از این پتانسیل برای معرفی خود استفاده کردهاند، ضمن اینکه گشت در اینستاگرام برای کاربران این امکان را فراهم میکرد تا با دیدن عکسها و فیلمهای یک مکان یا یک جاذبه بیشتر جذاب آن شوند و تور آن را بخرند.
جعفر نژاد، یک راهنمای گردشگری که از فضای اینستاگرام برای معرفی و تبلیغ تورهای طبیعت گردی استفاده میکند و از این راه توانسته است گردشگران زیادی را با خود همراه کند، به خبرآنلاین میگوید:«شبکههای اجتماعی و به خصوص اینستاگرام بستر مناسبی برای تورها با اثرگذاری زیاد است؛ ضمن اینکه هزینه تبلیغات در آن به نسبت دیگر روشهای تبلیغات کمتر است.»
او با اشاره به اینکه دیگر زمان تبلیغ و معرفی به شیوه کاغذی گذشته است بیان میکند: «اینستاگرام، توانسته بود جامعه هدف و جامعه خدمت دهند در گردشگری را سر و سامان دهد و علاقهمندان هر نوع گردشگری توانسته بودند، نیازها و خواستههای خود را به راحتی پیدا کنند.»
این راهنما ادامه میدهد:«طبیعت گردی نیازمند عکس و فیلم است، در سفرهای مختلفم عکس و فیلمهای زیادی تهیه کردهام و بهوسیله آنها به معرفی مقاصد تورهایمان پرداختهایم، در یکماه گذشته با مسدود شدن اینستاگرام و قطعی اینترنت افت سفرها را شاهد بودیم. شاید دیگر کسب و کارها بتوانند راههای دیگر را برای فروش خود پیدا کنند اما فعالان حوزه گردشگری با مسدود شدن اینستاگرام دیگر جایی برای معرفی و تبلیغ خود ندارند و باید با گردشگری خداحافظی کرد.»