خبر خوش درباره ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۳

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه به بیان جزییات ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۳ پرداخت.

خبر خوش درباره ثبت نام وام سربازی ۱۴۰۳

به گزارش زنهار، سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: کلیه مشمولانی که درسنوات گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند، تعیین تکلیف شدند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابر تفاهم صورت گرفته کلیه مشمولانی که در سنوات گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند، برای اعزام در تاریخ یکم مردادماه ۱۴۰۳تعیین تکلیف و برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیرو‌های مسلح اختصاص یافتند.

با توجه به اختصاص این مشمولان به سازمان‌های نیرو‌های مسلح از یکم مردادماه ۱۴۰۳ این عزیزان به عنوان کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح محسوب می‌شوند.

براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، از این پس هرگونه فعالیت ورزشی افراد مذکور با هماهنگی یگان خدمتی و برابر تدابیر تربیت بدنی ستادکل نیرو‌های مسلح صورت می‌پذیرد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست پرداخت مجدد وام سربازی را کرد.

دولت به جهت کمک به سربازان به ویژه سربازان ماهر وامی تحت عنوان وام سرباز ماهر در نظر گرفته است تا بعد از پایان خدمت سربازان برای دریافت این وام اقدام کنند. این وام به جهت ایجاد کسب و کار برای آنها در نظر گرفته شده است که اغلب سالیانه پرداخت می‌شود. اما مدتی است به گفته شهروند خبرنگار ما وام سربازی برقرار نیست و با ارسال پیام درخواست پرداخت مجدد آن را دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار

سلام و خسته نباشید من سال ۱۴۰۱ خدمت سربازی ام تمام شده از همان موقع هر چی به بانک یا پلیس + ۱۰ مراجعه می‌کنم می‌گویند هنوز نیامده خواهش می‌کنم پیگیری کنید.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره نحوه امتیازبندی سربازان ماهر نیز اظهارکرد: مهارت آموزان به چهار گروه دوره‌های کوتاه مدت، فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، گروه پزشکی و پیراپزشکی، فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها تقسیم می‌شوند. دوره‌هایی که در فنی‌وحرفه‌ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، فناوری اطلاعات و… سپری می‌شوند کوتاه مدت هستند. این گروه با کسب ۲۴۰ امتیاز می‌توانند از بالاترین مشوق استفاده کنند و اگر فردی امتیاز کمتری کسب کند، از مشوق‌های کمتری بهره‌مند می‌شود.

وی در توضیح نحوه امتیاز بندی گروه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، اظهارکرد: امتیازها را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم، برای ورود به مشوق و بهره‌مندی از مشوق‌ها کسب حداقل ۸۰ امتیاز نیاز است. امتیاز ۸۰ تا ۱۶۰ جزو گروه اول مشوق محسوب می‌شود که به عنوان مثال در کسری خدمت و مرخصی، ۱۰ روز کسری یا مرخصی به این گروه تعلق می‌گیرد و در واقع تسهیلات در نظر گرفته شده برای این افراد یک سوم دیگران است و برخی از تسهیلات نظیر انتخاب محل خدمت و … نیز برای آنان فعال نیست. در گروه دوم مشوق‌ها نیز لازم است که افراد ۱۶۱ تا ۲۳۹ امتیاز کسب کنند و از ۲۰ روز مرخصی یا کسری می‌توانند بهره مند شوند؛ این‌ها دو سوم تسهیلات مصوب را دریافت می‌کنند. اما در گروه سوم افراد می‌توانند از مشوق به صورت کامل بهره‌مند شوند که ۲۴۰ امتیاز برای این گروه نیاز است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه به گروه آموزش‌های کوتاه مدت، بسته به میزان آموزش امتیاز تعلق می‌گیرد گفت: اما برای دو گروه دیگر که گروه هنرستانی‌ها و گروه پزشکی و پیراپزشکی است، سقف امتیاز درنظر گرفته شده و آنان می‌توانند به طور کامل از مشوق‌ها استفاده کنند.

کمالی ادامه داد: اما برای گروه سایر فارغ‌التحصیلان هم بیشتر از طریق دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند، امتیاز مطرح است. برای امتیاز بندی این افراد شش شاخص وجود دارد. اول اینکه این افراد به ازای هر ساعت دوره تخصصی یک امتیاز دریافت می‌کنند و تا ۱۰۰ امتیاز امکان دریافت امتیاز وجود دارد، شاخص دوم مهارت‌های شغلی عمومی است که به ازای هر سه ساعت آموزش، فرد می‌تواند امتیاز دریافت کند و حداکثر ۴۰ امتیاز دارد. سومین شاخص این است که اگر فرد سابقه دستیاری داشته باشد به ازای هر پنج ساعت یک امتیاز و تا ۴۰ امتیاز می‌تواند دریافت کند. شاخص چهارم نیز مربوط به کارآموزی و سابقه آزمایشگاهی است که تا ۶۰ امتیاز تعلق می‌گیرد و هر پنج ساعت یک امتیاز دارد. آیتم پنجم تدریس است و کسانی که در سطح پایین‌تر رشته خود را تدریس می‌کنند به ازای هر پنج ساعت تدریس می‌توانند یک امتیاز دریافت کنند و تا ۴۰ امتیاز به این افراد تعلق می‌گیرد. واحدهای عملی و آزمایشگاهی دانشگاه‌ها نیز تا ۵۰ امتیاز را دریافت می‌کند و هر واحدی پنج امتیاز دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه سازمانی قرار است صحت‌سنجی داشته باشد، گفت: دوره‌های کوتاه مدت را خود سازمان‌ها، مدارس را وزارت آموزش و پرورش، گروه پزشکی را وزارت بهداشت، سایر رشته‌ها را نیز وزارت علوم و دانشگاه‌های خود و دانشگاه آزاد را نیز همین دانشگاه صحت‌سنجی مدارک را انجام می‌دهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار