۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم آمار جدید انفجار معدن طبس

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: آمار جان باختگان معدن طبس به ۱۹ نفر افزایش یافت.

۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم آمار جدید انفجار معدن طبس

به گزارش زنهار، گفته می‌شود بیش‌از ۱۷ نفر در کارگاه استخراج این معدن زغال‌سنگ، مشغول به‌کار بوده‌اند و بر اساس مشاهدات و گفته‌های حاضران در محل، تعداد ۲۰ نفر از کارگران در محدوده معدن یادشده حضور داشته‌اند که تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت آنان در دست نیست.

"زمانی"، سرپرست شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، درباره این حادثه گفته است که تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

مدیریت بحران خراسان‌جنوبی: تاکنون ۱ نفر فوت و ۱۵ نفر نیز مجروح شده‌اند / تعداد فوتی‌ها افزایش خواهد یافت

به گزارش ایسنا، "آخوندی"، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان‌جنوبی در تشریح آخرین جزئیات حادثه‌ی انفجار معدن زغال‌سنگ معدنجوی شهرستان طبس، گفت: بر اثر حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس، متاسفانه تا این لحظه ۱ نفر فوتی و ۱۵ نفر نیز مجروح شده‌اند و تعداد فوتی‌ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس ناشی از گاز متان بوده است.

آخوندی تصریح کرد: تعداد  ۵۷ معدنچی در تونل نزدیک به محل انفجار، مشغول فعالیت بودند و بر اثر وقوع رخداد انفجار ناشی از گاز متان در معدن، تا این لحظه ۱ نفر فوتی و ۱۵ مجروح از معدن خارج شده‌اند.

وی گفت: احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی با بیان این‌که تعداد فوتی‌ها و مصدومین حادثه‌ی معدن طبس هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست، افزود: تاکنون ۱۱ کارگر معدن که مصدوم یا دچار مسمومیت گاز شده بودند، با کمک نیروهای امدادی احیا و به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

آخوندی با بیان این‌که در این‌گونه حوادث ابتدا نیروهای متخصص خود معدن می‌توانند امدادرسانی کنند، گفت: هم‌اکنون ۴۰ تیم تخصصی معدن پروده طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند.

وی تعداد امدادگران حاضر در محل حادثه را بیش‌از ۱۰۰ نفر اعلام‌کرد و از اعزام دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل حادثه خبر داد.

به گفته‌ی آخوندی، نیروهای امدادی در تلاش هستند کارگران محبوس در معدن را زنده از معدن خارج کنند.

وزیر کشور جویای آخرین وضعیت انفجار معدن طبس شد

در پی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه های شرکت زغال سنگ طبس، وزیر کشور طی تماس با استاندار خراسان جنوبی جویای آخرین وضع این حادثه شد.

شامگاه شنبه (۳۱ شهریور) در معدن زغال‌سنگ طبس انفجاری رخ داد و در همان ساعات نخست وقوع این انفجار، چهار تیم امداد و نجات هلال احمر اعزام شدند. 

این انفجار ساعت ۲۳ شنبه ۳۱ شهریور ۱۴٠۳ در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس به دنبال نشت گاز رخ داد و در ساعات نخست یک تیم امدادونجات از دیهوک، یک تیم از مسجدشکر و دو تیم از طبس در محل حادثه حضور پیدا کردند.

در این معدن بیش از ۲٠ کارگر مشغول به فعالیت بودند که تاکنون ۱۹ فوتی داشته است و ۱۷ مصدوم با تلاش ۶ تیم تخصصی امداد و نجات هلال‌احمر خراسان جنوبی نجات یافتند.  

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی با حضور در محل وقوع انفجار در معدن زغال سنگ طبس به بازدید از شرایط پرداخت و از نزدیک در جریان این حادثه قرار گرفت.

اسکندر مومنی-وزیر کشور- نیز در پی حادثه نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس دستوراتی به استاندار خراسان جنوبی صادرکرد و جویای آخرین وضع حادثه‌ انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس شد.

وزیر کشور در این تماس دستور داد از همه امکانات استانی به‌ منظور تسریع در عملیات امداد و نجات استفاده شود و تیم های مدیریت بحران به منطقه اعزام شده‌اند.

افزایش آمار جان باختگان معدن طبس به ۱۹ نفر

"مرتاضی"، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان طبس نیز اعلام کرده است که، این حادثه به‌علت انفجار گاز متان در بلوک ۳۰ شرکت معدنجو رخ داده است و به دلیل وجود حجم زیاد گاز، فعلا امکان حضور در داخل تونل معدن وجود ندارد.

"محمدعلی کاوسی"، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌جنوبی نیز، با اعلام اعزام چهار تیم امداد و نجات هلال‌احمر به محل حادثه، افزود: به‌دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس مبنی‌بر وقوع انفجار در معدن زغال‌سنگ در این شهرستان، یک‌تیم امدادونجات از دیهوک، یک‌تیم از مسجدشکر و دو تیم نیز از طبس به محل حادثه اعزام شده‌اند.

در همین حال، مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی که در مسیر اعزام به محل حادثه طبس بوده، گفت: بر اساس اطلاعات رسیده، ۲۰ کارگر در معدن مشغول به کار بودند که تاکنون تنها جسد یک کارگر بیرون کشیده شده و از وضعیت دیگر کارگران اطلاعی در دست نیست.

آخوندی افزود: پس از اعلام این حادثه، تمامی گروه‌های امدادی اورژانس، علوم‌پزشکی، بخشداری، فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به محل فراخوان شده‌اند.

وی گفت: همچنین با تمامی بیمارستان‌ها برای انتقال مصدومان احتمالی و همچنین با پزشکی قانونی برای انتقال اجساد احتمالی هماهنگی لازم به‌عمل آمده است.

 آخوندی گفت: همچنین یک‌دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

وی اعلام کرد: به علت عمیق بودن محله حادثه و انفجار رخ‌داده، احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

آخوندی افزود: معاون سیاسی - امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی نیز به نمایندگی از استاندار در حال عزیمت به محل حادثه است.

محمد علی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، امروز یکشنبه ۱ مهر با اعلام این خبر گفت: تعداد فوتی‌های حادثه معدن طبس به ۱۹ نفر و مصدومین به ۱۷ نفر افزایش یافت.

آخوندی افزود: امدادرسانی در بلوک‌های بی و سی در حال انجام است. 

تاکنون ۱۲ دستگاه  امبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو بالگرد اورژانس هوایی برای امدادرسانی به محل  حادثه اعزام شدند. 

آخوندی بیان کرد: برنامه‌ریزی می‌شود که از سایر نقاط اقدامات پشتیبانی صورت گیرد و در این زمینه با استان یزد هم هماهنگی لازم برای کمک تخصصی جهت انتقال مجروحان و متوفیان از داخل تونل‌های معدن طبس انجام شده است.

حادثه انفجار گاز متان در ۲ بلوک B و C حدود ساعت ۲۱ شب گذشته رخ داده که تعدادی از نیروها را دچار خفگی کرده است.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

ناحیه پروده با وسعت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان جنوبی خبرداد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال انفجار در معدن زغالسنگ طبس، تاکنون ۱۷ مصدوم با تلاش شش تیم تخصصی امدادونجات هلال‌احمر خراسان جنوبی نجات یافتند.  

به گزارش ایسنا، محمدعلی کاوسی امروز یکشنبه یک مهر به رسانه‌ها گفت: به دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر وقوع انفجار شب گذشته در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس، بلافاصله چهار تیم‌ امدادونجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند. 

وی افزود: در ادامه روند عملیات رهاسازی دو تیم امدادونجات دیگر نیز به محل حادثه اعزام شدند که در حال حاضر در مجموع شش تیم از هلال‌احمر خراسان جنوبی در محل امدادرسانی می‌کنند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: یک دستگاه آمبولانس، یک خودروی نجات، ۵ خودروی کمک‌دار و ۳۰ نیروی عملیاتی هلال‌احمر در محل حادثه حضور دارند. 

کاوسی بیان داشت: عملیات رهاسازی حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد. 

به دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس مبنی بر وقوع انفجار ساعت ۲۳، ۳۱ شهریور ۱۴٠۳ در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس، بلافاصله چهار تیم‌ امدادونجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند. 

رئیس هلال احمر عازم معدن زغالسنگ طبس شد

کولیوند در عملیات جست‌وجوی کارگران مفقودی در معدن طبس حضور یافت.

پیرحسین کولیوند با هدف حضور میدانی و مدیریت عملیات جست‌وجو و نجات کارگران مفقود شده در حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طبس، راهی استان خراسان جنوبی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، گفتنی است که نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ شب در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجوی طبس موجب انفجار شد.

 از دقایق ابتدایی این عملیات، ۶ تیم تخصصی جست‌وجو و نجات در آوار هلال‌احمر در قسمت های مختلف معدن، عملیات امدادی را آغاز کرده اند.

 تاکنون ۶۹ نفر در انفجار این معدن دچار حادثه شده‌ و ۱۹ نفر از کارگران معدن، جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین وضعیت معدن زغالسنگ طبس:

۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم آمار جدید انفجار معدن طبس

فرماندار طبس اعلام کرد: آخرین وضعیت امدادرسانی معدن طبس شمار فوتی‌ها به ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم رسید.

علی اکبر رحیمی فرماندار شهرستان طبس، طی گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به تعداد فوتی‌ها ومصدومان حادثه معدن طبس گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ نفر فوتی و ۱۷ نفر مصدوم در این حادثه داشته‌ایم. 

وی در خصوص علت دقیق انفجار بیان کرد:  انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌ های شدید نبوده است، بلکه تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیروها در معدن زغال‌سنگ شده است.

رحیمی افزود: وزیر کار و رفاه اجتماعی، وزیر سمت و وزیر کشور برای این حادثه اعزام شدند.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

اعلام آخرین وضعیت حادثه انفجار طبس از زبان استاندار خراسان جنوبی

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، امروز یکشنبه ۱ مهر در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر بیان کرد: ما شاهد استقرار عضو ستاد مدیریت بحران و حضور مدیران استانی در محل حادثه بوده‌ایم و هر آنچه که برای امداد رسانی از جمله لوازم مورد نیاز جهت امدادرسانی که نیاز بود، مهیا شده است.

وی افزود: برای امدادرسانی که یک فرایند تخصصی است از گروه امداد و نجات اس اچ دی کمک گرفته و تاکنون در جهت امدادرسانی خوب عمل کرده‌اند. طبس یک منطقه زغالی است و معدنی که انفجار در آن صورت گرفته است، زیر نظر شرکت «معدن جو» است.

قناعت ادامه داد: این حادثه در بلوک بی و سی اتفاق افتاده است و بیشتر آن در بلوک سی بوده است که فاصله این ۲ بلوک حدود دو کیلومتر است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در معادن طبس به صورت تونل کار شده است که در این تونل‌ها گاز متان وجود داشته و هر کسی نمی‌تواند این گازها را تخلیه کند، بنابراین ابتدا گروه‌های امدادی متخصص جهت تخلیه گاز اقدام کرده و پس از تخلیه گاز، امداد رسانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر بلوک بی گاز تخلیه شده و امدادرسانی آن تمام شده که تعداد فوتی‌ها ۳۰ نفر و مصدومان آن ۱۷ نفر بوده است و مصدومان را به بیمارستان شهید مصطفی خمینی واقع در طبس انتقال داده شده‌اند.

قناعت ادامه داد: بلوک سی تراکم گاز متان زیاد است و در حال تخلیه گاز جهت امدادرسانی به مصدومان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین وزیر کشور ، وزیر سمت و معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور در مسیر فرودگاه جهت حضور در محل حادثه هستند.

وی یادآور شد: ستاد مدیریت بحران با ریاست وزیر کشور پس از امدادرسانی برگزار می‌شود که در این جلسه وزیران سمت، کار و رفاه اجتماعی به همراه مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

اسامی مصدومان حادثه معدن طبس اعلام شد

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اسامی مصدومین انفجار معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجوی شهرستان طبس را که در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) بستری هستند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی استان،  طبق اعلام صادق محمدنیا مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که در محل بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی(ره) طبس حضور دارد، اسامی مصدومینی که در این مرکز درمانی پذیرش و بستری شده اند، به شرح ذیل است:

۱-میثم معینی بستری در بخش icu

۲- هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی

۳- مهدی علی زاده بستری در بخش icu

۴- حسین کرمی بستری در بخش داخلی

۵-حجت عصمتی بستری در بخش icu

۶- مجتبی حسین پور بخش داخلی

۷- حسن قلی نژاد بستری در بخش داخلی

۸- علیرضا کدهی بستری در بخش ccu

۹- امیر سلطانی بستری در بخش icu

۱۰- علی عباس زاده بستری در بخش داخلی

۱۱- ناصر آخوندی بستری در بخش ccu

۱۲- کاظم نخعی بستری در بخش icu

۱۳- هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس

۱۴- رمضانعلی دهقان نژاد تحت نظر در بخش اورژانس

۱۵- محمد بهمدی بستری در بخش جراحی عمومی

۱۶- یک مصدوم بدحال نیز با اورژانس هوایی طبس به بیمارستان اعزام شده است.

شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو انفجار رخ داد که در پی آن رئیس‌جمهور دستور پیگیری سریع به سه وزیر کشور، صمت و کار و بهداشت داد و همچنین، ۲ وزیر کار و صمت در حال عزیمت به محل حادثه هستند.

حضور پزشکی قانونی در محل حادثه معدن طبس

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در محل حادثه معدن طبس حاضر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، عبداللهی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در رابطه با آخرین وضعیت حادثه معدن طبس اظهار کرد: به منظور بررسی حادثه به همراه مسئولان قضایی استان در محل حادثه حاضر شدیم.

وی بیان کرد: حادثه در دو بلوک b و c به وقوع پیوسته است در بلوک b تعداد ۴۷ نفر ودر بلوک C، حدود ۲۳ نفر محبوس شده‌اند. در بلوک ۳۰ b نفر فوت و۱۷ نفر مصدوم شده‌اند. بلوک b کاملا آواربرداری انجام شده است. عملیات جستجو در بلوک c آغاز شده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: دستورات قضایی برای جست‌وجو و امدادرسانی به مصدومان صادر شده است. همچنین پزشکی قانونی در محل حاضر و نسبت به شناسایی مصدومین و متوفیان اقدام می‌کند.

وی گفت: دستورات لازم مبنی بر شناسایی علل و عوامل حادثه و مقصرین آن صادر شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عازم طبس شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای بررسی حادثه معدن زغال سنگ عازم طبس هستم.

سید محمد اتابک، امروز یکشنبه ۱ مهر در حاشیه مراسم بازگشایی مدارس درباره حادثه معدن طبس افزود: این حادثه را به خانواده متوفیان تسلیت عرض می‌کنم برای پیگیری و بررسی موضوع عازم طبس هستم و بعد از بررسی‌ها اطلاعات تکمیلی اعلام می‌شود

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار