بازداشت عامل جنایت در فرودگاه امام خمینی

رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: وقوع یک فقره قتل صبح دوشنبه ۳۰ مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد که با همکاری تیمی از کارآگاهان عامل جنایت امروز سه‌شنبه بازداشت شد.

بازداشت عامل جنایت در فرودگاه امام خمینی

سردار علی ولیپور گودرزی روز سه‌شنبه اظهار کرد: با اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان مجرب و زبده اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: تیم جنایی به محض اینکه وارد اتاق آی‌تی ساختمان اداره مخابرات شدند جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که از ناحیه قفسه سینه با ضرب گلوله به قتل رسیده بود، بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول توسط همکار خود به قتل رسیده است.

سردار گودرزی ادامه داد: یکی از کارمندان شرکت پیمانکار تحت قرارداد با فرودگاه که از این جنایت آگاه بود، ماجرای حادثه را اینگونه به تیم تحقیق توضیح داد، از چند وقت قبل قاتل مدام به رییس خود که به صورت پیمانکاری در این اتاق مشغول کار است درخواست کرد تا حقوق او را افزایش دهد، اما کارفرما قبول نمی‌کرد و همین موضوع باعث ایجاد اختلاف میان آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه دقایقی قبل قاتل از محل کارش به این اتاق آمد و دوباره ماجرا را مطرح کرد، اما فایده‌ای نداشت که ناگهان مشاجره‌ای میان این ۲ نفر شکل گرفت گفت: لحظه‌ای بعد فرد قاتل کلت کمری کشید و قصد داشت تا به رییس خود تیراندازی کند، اما ناگهان در آن شلوغی یک تیر شلیک شد و به قفسه سینه فرد دیگری که بی‌گناه در این اتاق پشت میزش مشغول کار بود اصابت کرد؛ پس از این حادثه قاتل به سرعت از مهلکه گریخت و کارفرما که از این تیراندازی جان سالم به در برده بود، به شوک فرو رفت.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: تیم جنایی پس از دریافت این سرنخ مهم، خیلی زود اقدامات اطلاعاتی را آغاز کردند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم، متوجه شدند که متهم پس از ارتکاب جنایت راهی جاده ساوه شده و اکنون در پرند حضور دارد.

وی افزود: بدین ترتیب کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی بی‌درنگ وارد پرند شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. متهم در همان تحقیقات مقدماتی، صراحتا به قتل همکار خود در ساختمان اداره مخابرات فرودگاه امام (ره) اعتراف و عنوان کرد که قصد ارتکاب جنایت را نداشته است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم به اتهام مباشرت در قتل عمدی برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات ادامه دارد.

شرارت در شوش تهران

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از دستگیری ۲ شرور که با قدرت‌نمایی موجب جراحت شهروندی در محدوده خیابان شوش شده بودند، خبرداد و گفت: ماموران پایگاه ششم پلیس اطلاعات خبری را درباره قدرت‌نمایی ۲ نفر که با استفاده از سلاح سرد قمه با قدرت‌نمایی موجب جرح شهروندی شده بودند، به دست آوردند.

سرهنگ اکبر موسوی اظهار کرد: ماموران به سرعت پس از دریافت خبر به محل حادثه مراجعه کردند و تحقیقات پلیسی خود را انجام دادند. تحقیقات پلیسی نشان از این داشت، ۲ نفر از افراد اوباش منطقه با قمه قصد قدرت‌نمایی داشته که با یکی از شهروندان در حال تردد درگیر شده و شهروند را با ضربات قمه مصدوم و به سرعت از محل متواری شدند.

سرهنگ موسوی به دستگیری هر ۲ شرور در مخفیگاه خود اشاره کرد و گفت: با تکمیل تحقیقات پلیسی هر ۲ متهم به مرجع قضایی معرفی شدند. این افراد بدانند که پلیس با برهم‌زنندگان نظم عمومی برخورد جدی می‌کند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان موبایل سابقه‌دار خبر داد و گفت: پیرو مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۰۳ گاندی مبنی بر سرقت تلفن همراه وی توسط ۲ نفر سارق موتور سوار دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ کیومرث حسنوند ادامه داد: ماموران پلیس با بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته در محل سرقت موفق به شناسایی مشخصات ظاهری ۲ نفر سارق شد و مشخصات ظاهری سارقان در اختیار همه واحدهای گشت خودرویی و موتورسوار قرار گرفت و ماموران موفق شدند متهمان را در حالی که با موتور درحال تردد در اتوبان مدرس بودند شناسایی کنند.

وی اظهار کرد: ماموران پلیس دستور ایست صادر کردند که متهمان بدون توجه به دستورات با سرعت زیاد متواری شدند، ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار و استفاده از قانون بکارگیری سلاح موفق شدند با هوشیاری و درایت موتورسیکلت را متوقف و متهمان را زمین‌گیر و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از متهمان ۲۵ و ۲۷ ساله ۲ قبضه سلاح سرد، یک عدد اسپری اشک‌آور و همچنین ۲ دستگاه تلفن همراه آیفون مسروقه کشف شد و متهمان به ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند. تاکنون پنج نفر از شاکیان شناسایی شده و شناسایی شاکیان دیگر و مالخران این پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری ادامه داد: متهمان برای تحقیقات بیشتر و کشف جرایم احتمالی دیگر تحویل مقامات قضایی شدند. به همین منظور به مردم توصیه می‌شود با توجه به اینکه سارقان در پیاده‌روها و معابر شلوغ، افرادی در حال مکالمه با تلفن همراه را تحت نظر دارند و در یک زمان مناسب اقدام به سرقت تلفن آن‌ها می‌کنند، بنابراین شهروندان تا حد امکان از تلفن همراه در معابر شلوغ و پرتردد استفاده نکنند و نسبت به اطراف خود هوشیار باشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار