فوقالعاده ویژه معلمان بالاخره کی پرداخت میشود؟
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت فوق العاده ویژه معمان گفت: ماه آینده فوق العاده ویژه معلمان با معوقات ماههای گذشته جبران خواهد، این مسائل به دلیل تغییر و جا به جایی دولت بوده که یک سری ناهماهنگیها به وجود آورد.
به گزارش زنهار؛ شیوا قاسمیپور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مریوان، درباره آخرین بررسیهای مجلس برای پرداخت فوقالعاده ویژه معلمان گفت: پیامهای متعددی در این زمینه به ما از سوی فرهنگیان ارسال شده است، ما هم در صدد پیگیری برآمدیم. فوق العاده ویژه معلمان این ماه با مشکل مواجه شده و انشاالله ماه آینده جبران خواهد شد.
او ادامه داد: ماه آینده فوق العاده ویژه معلمان با معوقات ماههای گذشته جبران خواهد. به دلیل تغییر و جا به جایی دولت یک سری ناهماهنگیها به وجود آمد که تبعات آن را این دولت باید تحمل کند، مردم هم باید یک مقدار صبوری کنند.
قاسمیپور در واکنش به گلایه برخی معلمان از برخورد ناشایسته بعضی مسئولین و حتی نمایندگان مجلس درباره پیگیری موضوع فوق العاده شغل و همسان سازی توضیح داد: هر کدام از ما به هر جایگاهی که رسیدیم قطعا معلمان در آن نقش داشتهاند. اینکه یک مسئول به شکل نامطلوبی به معلمان پاسخ دهد شایسته جایگاه معلم نیست.
نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عنوان نماینده مردم و عضوی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، قطعا دنبال مطالبات فرهنگیان هستیم و مطمئنا آن را به نتیجه میرسانیم، ولی باید یک مقدار صبر کرد. البته که معلمان برای موضوع رتبهبندی نزدیک به ۱۰ سال است که منتظرند، فوق العاده شغل آنها هم چندین بار مورد پیگیری قرار گرفته، اما هنوز چیزی دست فرهنگیان را نگرفته است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به طور کلی با توجه به شرایط فعلی و مشکلاتی که اکنون وجود دارد، قطعا معلمان هم از این وضعیت آسیب دیدهاند. کما اینکه شاید معلمان آسیب بیشتری هم دیده باشند، از این رو ما باید کمک حال فرهنگیان باشیم و نگذاریم دیگر چنین اتفاقاتی بیافتد. اگر کمک نمیکنیم، لااقل با کلمات خود خاطر آنها را آزرده نکنیم.
او درباره کاهش انگیزه رقابت درمیان دانش آموزان که گفته میشود به علتعدم برگزاری آزمونهای حضوری است، گفت: شرایط فعلی موجب افت یادگیری در میان دانش آموزان شده است. همچنین انگیزه و شور و نشاطی که دانش آموزان در داخل مدرسه در کنار هم دیگر داشتند، دیگر نیست.
قاسمیپور افزود: فضای مدرسه موجب میشد که رقابت و انگیزه میان دانش آموزان وجود داشته باشد، اما اکنون این فضا از آنها گرفته شده است. ضمن اینکه یک میلیون نیم دانش آموزان در کشور به هیچ وسیلهای اعم از تبلت، تلویزیون، اینترنت و… دسترسی ندارند، با این رویه قطعا همین کودکان و نوجوانان آسیب دیدهاند.
این نماینده مجلس اظهار کرد: حتی اگر فضای کلاسی و تمام امکانات موجود هم باشد به نظر من به عنوان یک فرهنگی، همه این اقداماتی که به عنوان آموزش مجازی انجام میشود، مکمل آموزش هستند. نمیتوانیم بگوییم که این اقدامات یک نوع شیوه آموزشی است. اگر در کنار آموزش حضوری، شیوههای آموزش مجازی هم به کار گرفته میشد، موثرتر بود.
قاسمیپور در پاسخ به این سوال که عواقب این نوع شیوع آموزشی چه زمانی مشخص خواهد شد گفت: دوران کرونا خود به تنهایی آسیبهایی دارد، اما آسیبهای دوران پسا کرونا بیشتر مشخص خواهد شد. امیدوارم مسئولین فکر و چارهای به حال این موضوع بیاندیشند تا انشالله بتوانیم این آسیبهایی که قطعا وارد شده را به نوعی کاهش دهیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب وزیر آموزش و پرورش گفت: انتخاب وزیر آموزش و پرورش به عهده رییس جمهور است. او هر گزینهای که به مجلس معرفی کند، مجلس دوباره همان روالی که برای سایر وزرا داشته است، به کار خواهد گرفت، انشاالله برنامهها به گونهای باشد تا هر چه زودتر وزیر آموزش و پرورش مشخص شود.
او درباره گزینههای پیشنهادی گفت: بعضا گزینههای در فضای مجازی به عنوان گزینه پیشنهادی وزیر آموزش و پروش معرفی میشود، ولی فکر نمیکنم اینها گزینههای واقعی باشند. هر شخصی که معرفی میشود باید کارآمد، توانمند، متخصص و تاثیرگذار باشد.
این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: از طرف دیگر با توجه به شرایطی که اکنون آموزش و پرورش دارد، نباید گزینه پیشنهادی بیرون از مجموعه آموزش و پرورش باشد. اگر حتی ۵.۶ وزیر هم معرفی کنند که توانایی لازم را نداشته باشند قطعا من به آنها رای نخواهم داد.
منبع: ایلنا