رئیسی به این دلیل حقوق کارمندان را افزایش نداد

در شرایطی که لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری پس از حدود یک ماه بررسی و تصویب مجلس، قرار بود از ابتدای آذر ماه اجرا شود و دریافتی مشمولان این قانون افزایش یابد، تاکنون این اتفاق نیفتاده که گویا دلیل آن ثبت نشدن اطلاعات از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

رئیسی به این دلیل حقوق کارمندان را افزایش نداد

به گزارش زنهار، در شرایطی که لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری پس از حدود یک ماه بررسی و تصویب مجلس، قرار بود از ابتدای آذر ماه اجرا شود و دریافتی مشمولان این قانون افزایش یابد، تاکنون این اتفاق نیفتاده که گویا دلیل آن ثبت نشدن اطلاعات از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

 از ۱۷ مهر ماه که لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به مجلس تقدیم شد تا ۱۴ آبان ماه که مصوبه مجلس در این زمینه – البته با تغییر و تحولاتی- به تایید شورای نگهبان رسید تقریبا یک ماه طول کشید.

بر این اساس، مقرر شد از حدود ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰ هزار تومان البته به اضافه حق عائله‌مندی و اولاد به حساب مشمولان این قانون واریز شود.

بر اساس مفاد این مصوبه حق عائله‌مندی ۵۰ درصد و حق اولاد ۱۰۰ درصد افزایش یافته و به مبلغ متناسب‌ سازی اضافه می‌شود که این مبالغ به ترتیب به ۶۱۱ هزار تومان و ۲۱۱ هزار تومان رسیده است.

در مفاد حذف و اضافات یا اصلاحاتی دیگری هم از سوی نمایندگان مجلس در این قانون اتفاق افتاد، در نهایت این قانون پس از تایید در تاریخ ۱۷ آبان ماه از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد و قرار بود، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری با حقوق‌ دریافتی‌شان در ماه جاری (آذر ماه) واریزی‌های جدید ناشی از اجرای این قانون را هم دریافت کنند./تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار