تبصره جدید برای رتبه بندی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این نشست خطاب به مدیران نوسازی کل کشور گفت: تحول در مدرسه سازی کار بسیار بزرگی بوده است اما آنچه که مهم است تغییر نگرش در ماموریت ها است چرا که اگر تغییر نگرش نباشد جهشی که مد نظر است، انجام نخواهد شد.

تبصره جدید برای رتبه بندی

به گزارش زنهار، حمیدرضا خان محمدی در جمع مدیران نوسازی مدارس کشور با اشاره به تحولی بزرگ در حوزه مدرسه سازی در برنامه توسعه هفتم اظهار کرد: مدرسه سازی، هدیه الهی است و بسیاری از مدارس در زمان حوادثی چون زلزله مامن و ماوای گروه های امدای است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این نشست خطاب به مدیران نوسازی کل کشور گفت: تحول در مدرسه سازی کار بسیار بزرگی بوده است اما آنچه که مهم است تغییر نگرش در ماموریت ها است چرا که اگر تغییر نگرش نباشد جهشی که مد نظر است، انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به حضور موثر خیران در پیشبرد امر مدرسه سازی اظهار کرد: افرادی که در حوزه های دیگر کار می کنند همواره به ما غبطه می خورند چون در کنار ما خیرین هستند و این نگاه همه جانبه و الگویی حتما ضریب موفقیت ما را بیشتر می کند.

خان محمدی گفت: ۱۰۴ هزار کلاس درس در کشور داریم که باید توجه مسئولین را هر چه بیشتر به مدارس تخریبی جلب کنیم و زلزله ترکیه و سوریه باید تلنگری باشد به مسئولین که به بحث مدارس تخریبی توجه بیشتری شود.

وی افزود: برنامه هفتم را نوشتیم که اگر تصویب شود و ریل سازی شود تحول بزرگی در نوسازی خواهیم داشت که متاسفانه با کمبود بودجه مواجه هستیم اما رئیس جمهور گفتند این مسیر را با قدرت ادامه بدهید، نتایج خوبی حاصل خواهد شد و خوشبختانه در شرایط سخت اعتباری توانستیم بخشی از اعتبارات را دریافت کنیم و این لطف الهی است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تلاش کردیم تا ردیف ها را ارتقاء دهیم که در بخش مختلف به خصوص در تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین، تخریب و بازسازی و در بخش تکمیل و تجهیز با رشد قابل قبولی همراه بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: رتبه بندی محرومیت هر استانی بر اساس سرانه آموزشی و شاخص‌ها استخراج شده است و تبصره های مختلفی را با رویکرد مناطق محروم مرزی و عشایری در بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد دادیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خان محمدی گفت: علی رغم شعار عدالت در ایجاد فضاهای آموزشی متاسفانه در حال حاضر بیش از ۷۳ درصد پروژه‌های خیری و ۶۰ درصد اعتبارات دولتی در مناطق دارای سرانه بالای ۵ مترمربع احداث می شود و ما باید خیران را در خصوص احداث مدارس در مناطق کم برخوردار و واجد شرایط متقاعد کنیم./ ایسنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار