اتوبوسسوار هواپیماسوار میشود!
رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی با انتقاد از عملکرد سازمان هواپیمایی در خصوص جریمه ایرلاینهای گرانفروش گفت: «جذابیتی که صنعت هواپیمایی دارد برای مردم این است که خیلی سریعتر میرسند. الآن با فشار غیرقانونی به قیمت خیلی از مردمی که تا الآن با ماشین، قطار و اتوبوس مسافرت میکردند را به سمت هواپیما آوردهایم. یعنی تقاضای کاذب برای صنعت ایجاد کردهایم.
به گزارش زنهار: وزارت راه و شهرسازی به اظهارات رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی مبنی بر ایجاد تقاضای کاذب در حملونقل هوایی با تعیین سقف قیمت بلیت واکنش نشان داد.
شب گذشته گفتوگوی ویژه خبری میزبان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری و رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی بود.
در این برنامه موسوی رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی با انتقاد از عملکرد سازمان هواپیمایی در خصوص جریمه ایرلاینهای گرانفروش گفت: «جذابیتی که صنعت هواپیمایی دارد برای مردم این است که خیلی سریعتر میرسند. الآن با فشار غیرقانونی به قیمت خیلی از مردمی که تا الآن با ماشین، قطار و اتوبوس مسافرت میکردند را به سمت هواپیما آوردهایم. یعنی تقاضای کاذب برای صنعت ایجاد کردهایم.
انجمن شرکتهای هواپیمایی: جریمه ایرلاینهای گرانفروش 30 هزار مسافر را سرگردان میکند
این اظهارات واکنش توئیتری حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی را بهدنبال داشته است. وی در این شبکه اجتماعی نوشت:« در مقابل تفکری که میگوید اتوبوسسوار و قطارسوار نباید سوار هواپیما شود، ایستادهایم.»,
به گزارش تسنیم، اظهارات عجیب و تشبیهسازی رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی مسبوق به سابقه است. وی اواخر تیرماه سال 92 قیمت بلیت هواپیما را با چلوکباب مقایسه کرد و با این ادعا که به ایرلاینها اجازه نفس کشیدن نمیدهند گفته بود: وقتی قیمت یک پرس چلوکباب در برخی نقاط تهران 60 تا 65 هزار تومان است، قطعا بلیت 100 هزار تومانی هنوز جذابیت دارد. بروید یک عکس از لیست قیمت رستورانها بگیرید و آنرا با نرخ بلیت هواپیما مقایسه کنید. آیا قیمت بلیت یک هواپیما که یک نفر را 1000 کیلومتر ظرف یک ساعت جابجا میکند با یک دست چلوکباب واقعا برابری میکند.
وی افزود: این ضعفی است که در سیستم داریم و تا زمانی که قیمت تعیین میشود وضعیت ایرلاینها همین است. قطعا قیمتها باید آزاد شود و عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ نرخ بلیت باشد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم باید از اول امسال نرخ بلیت هواپیما شناور میشد، یادآور شد: متاسفانه به این بند قانونی توجه نمیشود و قیمتها هنوز در اختیار دولت است، اگر یک سری آزادسازی صورت گیرد هم به نفع ایرلاینهاست و هم مردم!
منبع: تسنیم