یارانه معیشتی کدام افراد قطع شد؟

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی اعتراض جمعی از ایثارگران به بیکاری فرزندان گفت: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای دهک‌بندی بالای سر بنیاد شهید گذاشتند، یقیناً قول می‌دهم و پای آن هم هستم که دهک بندی حذف بشود.

یارانه معیشتی کدام افراد قطع شد؟

به گزارش زنهار، سعید اوحدی در نخستین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران، اظهار داشت: اجازه ندهیم در حوزه ایثار و شهادت کوتاهی صورت بگیرد یا آگاهانه سکوت کنیم که حقی ضایع شود.

وی با بیان اینکه باید از ظاهر قضایا عبور کنیم و به کنه و ریشه آن نگاه کنیم، افزود: اگر از ظاهر قرآن به باطن قرآن رفتیم؛ آن زمان خداوند مسیر اقوم را برای ما هموار می‌کند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شاید گاهی آزادگان بگویند ای کاش در اسارت بودیم، این کفران نعمت نیست بلکه به گفته سید آزادگان(ابوترابی)، اسارت قطعه‌ای از بهشت روی زمین بود.

اوحدی با اعلام اینکه ۲ هزار و ۲۲۲ شهید غریب اسارت در کشور شناسایی شده‌اند، اقدامی که جهت شناسایی این شهدا انجام شده است را قابل تحسین عنوان و اظهار کرد: تا کنون کسی به این موضوع فکر نکرده بود اما جمعی بلند شدند و همت کردند و شهدای غریب در اسارت را به یاد آوردند و از خانواده‌هاشان تجلیل می‌کنند.

وی در پاسخ به اعتراض فرزند شهیدی که گفته بود من رفتم وام بگیرم و ندادند؛ گفت: مسئولیت دهک‌بندی‌ها را در واقع  به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دادند؛ یعنی یک وزارتخانه را بالای سر بنیاد شهید گذاشتند، یقینا قول می‌دهم و پای آن هم ایستادم که دهک‌بندی ایثارگران حتما حذف شود.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره‌ای هم به جلسه صبح امروزش در استانداری داشت که تفاهمنامه اشتغال ۴ هزار فرزند شهید و ایثارگر مازندران  در دستگاه‌های مختلف اجرایی و همچنین تفاهمنامه مسکن ایثارگران به امضا رسید.

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان مازندران، نخستین سفر استانی ایشان پس از انتصابش بوده و برای ادای احترام به ساحت شهدا در آستانه برگزاری دومین کنگره شهدای این استان و هم حضور در جمع آزادگان و خانواده‌های آنها به مازندران آمده است.

از جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemayat.mcls.gov.ir مطلع شوید  در حالی که ارایه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندسازی یارانه‌ها حکایت دارد، این سوال در اذهان یارانه بگیران ایجاد شده است که آیا مبلغ یارانه دریافتی خانوارهای ایرانی به همین میزان افزایش خواهد یافت یا خیر.

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؛ این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بود. این افزایش می‌تواند به این معنا باشد که یک خانوار ۳ نفره در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی دریافت خواهد کرد.

براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود.

این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

به دنبال ادامه طرح کالابرگ الکترونیک، وزارت رفاه همچنین به برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پاسخ داده است:

پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemayat.mcls.gov.ir

همان طور که توضیح داده شد، سامانه حمایت معیشتی به تازگی به روز رسانی شده است و آن دسته از اشخاصی که به عنوان سرپرستان خانوار در سایت حمایت معیشتی قدیمی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخواست خود را مبنی بر ثبت نام در یارانه معیشتی ثبت می کردند، برای پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی خود باید مجددا به سایت hemayat.mcls.gov.ir وارد می شدند و مراحل پیگیری یارانه خود را با ورود به این سامانه انجام می دادند.

در سامانه قدیمی حمایت معیشتی، امکان پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی وجود داشت اما در سامانه جدید این امکان ارائه نمی شود و به کسانی که درخواست خود را در سایت ثبت می کنند، یک کد پیگیری اختصاص می یابد که پیگیری وضعیت درخواست با استفاده از آن میسر می باشد. همچنین از کسانی که درخواست بررسی و اعتراض خود را در سامانه قدیمی حمایت معیشتی ثبت کرده اند خواسته شده است تا به سامانه جدید مراجعه کنند و با استفاده از اطلاعات به روز شده شناسنامه اقتصادی خانوار، نتیجه بررسی را مشاهده نمایند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار