زمان واریز یارانه مهرماه ۱۴۰۳ چه روزی است؟

مبلغ یارانه نقدی خانواری که در دهک‌های اول تا سوم درآمدی جای می‌گیرند، ۴۰۰ هزار تومان و باقی خانوار نیز ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

زمان واریز یارانه مهرماه ۱۴۰۳ چه روزی است؟

به گزارش زنهار، زمان واریز یارانه مهرماه ۱۴۰۳ چه روزی است؟ با مطالعه این گزارش از اندیشه معاصر زمان دقیق واریز یارانه مهرماه را مطلع خواهید شد و برای کسب اطلاع از میزان واریزی یارانه مهرماه تا پایان همراهمان باشید و در ادامه جدول یارانه نقدی مهر ۱۴۰۳ را که ارائه داده ایم، مشاهده کنید.

زمان واریز یارانه مهرماه ۱۴۰۳ چه روزی است؟

یارانه مرحله ۱۵۹ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شده و از ساعت ۲۴ دوشنبه قابل برداشت است.

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۹ مربوط به اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شده و از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است.

یارانه مرحله ۱۵۹ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شده و از ساعت ۲۴ دوشنبه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های چهارم تا نهم هستند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

گفتنی است؛ مستمری مددجویان سازمان بهزیستی مربوط به اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به حساب ذینفعان نهایی (حسب مورد سرپرست خانوار) واریز شد و از ساعت ۲۴ روز سه شنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) قابل برداشت بود.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک‌های اول تا سوم درآمدی بیست و پنجم هر ماه پرداخت می‌شود. ضمن اینکه، یارانه سایر خانوارهای مشمول نیز سی‌ام هر ماه به دستشان می‌رسد.همچنین، بر اساس جدولی که این سازمان ارائه کرده، مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بیستم هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل و نقل و ذخیره‌سازی سوخت از ابتدای ماه پرداخت می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی خانواری که در دهک‌های اول تا سوم درآمدی جای می‌گیرند، ۴۰۰ هزار تومان و باقی خانوار نیز ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

چندی پیش خبرهایی درباره تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شد. اما هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. وزیر اقتصاد اعلام کرد که تا مهرماه هیچ خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد و یارانه نقدی مهرماه به‌زودی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. زمان حل مشکل یارانه نقدی هنوز مشخص نیست.

میزان واریزی چقدر است؟

به گزارش اندیشه معاصر، یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۳ در روز چهارشنبه، ۲۵ مهر ماه واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ همان روز قابل برداشت خواهد بود. بنابراین، یارانه‌بگیران می‌توانند در روز ۲۵ مهر یارانه خود را برداشت کنند.

در چنین شرایطی یارانه دهک اول تا سوم همان ۴۰۰ هزار تومان است که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. این مقدار برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

افرادی هم که در دهک دهم قرار گرفته اند، مطابق سنوات گذشته یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. مگر اینکه به این موضوع اعتراض داشته باشند و اعتراض خود را در سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ثبت برسانند.

در این حالت کارشناسان اعتراض فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر فرد طی شش ماه اخیر گردش مالی بیشتر از ۳۰۰ میلیون، پرواز خارجی و خرید خودرو بالای ۳۰۰ میلیون داشته باشد در دهک دهم قرار می‌گیرد.

اگر هم فرد مشمول این موارد نشود، طبق درآمد فرد در دهک اول تا نهم قرار خواهد گرفت.

حذف یارانه مهرماه این خانوار

براساس اطلاعات دریافتی، یارانه بسیاری از خانوار در این ماه حذف شده، و در یارانه معیشتی مهرماه هیچ واریزی نخواهند داشت.

به دنبال سیاست‌های جدید دولت در حوزه یارانه‌ها و به‌روزرسانی داده‌های اقتصادی خانوارها، احتمال حذف یارانه برخی دهک‌ها به‌ویژه دهک‌های بالای درآمدی مطرح است.

به‌گفته علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، جدیدترین به‌روزرسانی اطلاعات خانوارها در مهرماه امسال عملیاتی خواهد شد.

یارانه نقدی دهک اول تا سوم در تاریخ چهارشنبه ۲۵ مهرماه ساعت ۲۴ و دهک چهارم تا نهم هم در تاریخ دوشنبه ۳۰ مهرماه ساعت ۲۴ واریز خواهد شد که در صورت عدم واریزی به حساب سرپرست خانوار، به معنای حذف از لیست یارانه بگیران هستند.

جدول یارانه نقدی مهر ۱۴۰۳

بر اساس روال ماه‌های گذشته و طبق دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرحله ۱۶۴ یارانه نقدی در مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار در سراسر کشور واریز خواهد شد.

مرحله اول واریز یارانه نقدی مربوط به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است. یارانه معیشتی دهک‌های اول تا سوم ساعت ۲۴ روز ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۳ و یارانه دهک‌های سوم به بعد در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار