نماینده وزیر صمت:

سند آمایش تا پایان آذر برای ۱۲ استان کشور نهایی می‌شود

نماینده وزیر صمت و رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور گفت: فاز دوم سند آمایش برای ۱۲ استان تدوین شده و تا پایان آذرماه، سند این استان‌ها نهایی خواهد شد.

سند آمایش تا پایان آذر برای ۱۲ استان کشور نهایی می‌شود

به گزارش زنهار، احمد تشکینی، در آستانه سفر هیئت دولت به یزد در بازدید از مجتمع لاستیک یزد و در جمع مدیران این مجموعه با اشاره به اهمیت سند آمایش برای وزارت صمت اظهار داشت: همه فعالیت‌های این وزارتخانه در راستای سند آمایش ملی و استانی انجام می شود و برنامه و بودجه نیز در این همین راستا بسته خواهد شد.

وی افزود: تلاش ما، برنامه ریزی نه تنها برای استان‌ها بلکه به تفکیک برای شهرستان‌های هر استان بر اساس سند آمایش است.

نماینده وزیر صمت خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بر اساس سند آمایش ملی و استانی، با نمایندگان مجلس و روسای سازمان صمت در استان‌ها در ارتباط هستیم و از نظرات آنها استفاده خواهیم کرد.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور اضافه کرد: در این راستا برای تمام نمایندگان مجلس نامه ارسال شده و نظرات، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌های انتخابی آنها درخواست شده است.

به گفته وی، در حوزه صنعت، به تفکیک شهرستان‌ها اقدام به احصاء پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه خواهیم کرد و بعد از اتمام این فاز، فاز دوم شامل تعریف پروژه ها بر اساس ظرفیت‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور تصریح کرد: برنامه‌ریزی چند زیرمجموعه شامل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت، فعالیت‌های جدیدی که امکان رقابت‌پذیری در استان و شهرستان را دارند، احیای معادن، توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی در دستورکار است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار