چرا کنترل فشار خون بالا در زمستان دشوار است؟

نتایج تحقیقات ارائه شده در نشست علمی فشار خون انجمن قلب آمریکا در سال 2023 در بوستون، تغییرات فصلی جزئی اما قابل توجهی را در فشار خون در میان بیماران مبتلا به فشار خون بالا نشان می دهد.

چرا کنترل فشار خون بالا در زمستان دشوار است؟

به گزارش زنهار، این مطالعه که ارتباط فشار خون با شرایط مختلف سلامت را در نظر می گیرد، به افزایش فشار خون سیستولیک و کاهش کنترل آن در ماه های زمستان اشاره دارد.

طبق به‌روزرسانی آماری انجمن قلب آمریکا در سال 2023، تقریباً نیمی از بزرگسالان ایالات متحده از فشار خون بالا رنج می‌برند. این یک آمار هشدار دهنده است که اهمیت مدیریت موثر فشار خون را برجسته می کند.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داده است که فشار خون ممکن است (به ویژه در اندازه گیری سیستولیک) با توجه به فصول مختلف متفاوت باشد.

هدف از این مطالعه جدید تعیین این بود که آیا کنترل فشار خون، که کمتر از 90140 میلی‌متر جیوه تعریف می‌شود، در فصول مختلف در بیماران مبتلا به فشار خون بالا متفاوت است یا خیر.

محققان سوابق سلامت الکترونیکی شرکت کنندگان را از ژوئیه 2018 تا ژوئن 2023 از 60676 بزرگسال تحت درمان برای فشار خون بالا در 6 مرکز بهداشتی در جنوب شرقی و غرب میانه تجزیه و تحلیل کردند.

تغییرات فشار خون در زمستان

نتایج تحقیقات نشان داد که فشار خون سیستولیک در ماه‌های زمستان به طور متوسط ​​به 1.7 میلی‌متر جیوه افزایش یافت و در این مدت کاهش جدی تا پنج درصد در میزان کنترل فشار خون مشاهده شد.

با توجه به اینکه تغییرات فشار خون سیستولیک در مقایسه با مطالعات قبلی کمتر بود، این تغییرات برای گروه تحقیقاتی به رهبری رابرت بی بارت شگفت‌انگیز بود.

یافته ها نشان می دهد که افراد مبتلا به فشار خون بالا ممکن است از نظارت مکرر در طول ماه های زمستان بهره مند شوند.

بهبود فعالیت بدنی و الگوهای غذایی نیز برای مقابله با اثرات منفی این تغییرات فشار خون فصلی توصیه می شود.

جهت گیری های تحقیقاتی آینده

محققان پیشنهاد کردند که نتایج تحقیقات آینده می تواند رابطه بین فراوانی بیماری قلبی و مرگ و میر و تغییرات فصلی را بررسی کند.

این ممکن است درک عمیق تری از تأثیر تغییرات فصلی بر سلامت کلی قلب و عروق ارائه دهد.

نتایج، ارائه شده در نشست علمی فشار خون 2023، اطلاعات ارزشمندی در مورد تغییرات فصلی در کنترل فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا ارائه می دهد.

این اطلاعات برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیماران برای مدیریت موثرتر فشار خون بالا، به ویژه در ماه های زمستان، حیاتی است.

    دیدگاه شما