عملکرد دور از انتظار گل محمدی/سه جام از دست رفت

پرسپولیس یحیی گل محمدی در صورت نایب قهرمانی در لیگ جاری پنجمین جام را از دست خواهد داد تا پس از چند سال قهرمانی پیاپی در فوتبال ایران یک فصل بدون جام را پشت سر بگذارد.

عملکرد دور از انتظار گل محمدی/سه جام از دست رفت

به گزارش زنهار، یحیی گل محمدی و کادرش اواخر دی ماه سال 1398 به پرسپولیس آمدند و تیمی که با گابریل کالدرون قهرمان نیم فصل لیگ نوزدهم شده بود را به سریعترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر رساندند و جام نوزدهم حرفه ای را بالای سر بردند.

همان تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا هم به فینال رسید و بازی که با یک گل جلو برد را واگذار کرد تا برای دومین بار نایب قهرمان آسیا شود. پرسپولیس در ادامه مسیر، سوپرجام آن فصل را هم از تراکتور برد تا پرسپولیس یک جام دیگر را با گل محمدی مال خود کند. هرچند در جام حذفی و در حالی که از استقلال پیش بود باز هم موفق به حفظ نتیجه نشد و شکست خورد.

یحیی گل‌محمدی و کادرش در لیگ بیستم هم بعد از رقابتی شانه به شانه با سپاهان قهرمان شدند اما باز هم همچون فصل گذشته در جام حذفی ناکام ماندند و در مجموع سال موفقی را با توجه به قهرمانی پنجم پشت سر گذاشتند.

اما در فصل جدید اتفاقات دیگری در انتظار سرخ پوشان بود. فصلی که ابتدا سوپرجام با شکست مقابل فولاد از دست رفت و دو روز قبل با سومین ناکامی متوالی در جام حذفی این کادر از رسیدن به جام قهرمانی حذفی ناکام ماند.

هرچند شکست پرسپولیس مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به نابرابری نیروی انسانی دو تیم قابل پیش بینی بود اما به هرحال یک جام دیگر برای سرخ ها تحت هدایت یحیی و کادرش از دست رفت تا پرسپولیس تا همین جا و در فاصله 6 هفته تا پایان رقابت های لیگ بیست و یکم، 6 جام از دست داده باشد.

اگر دو جام آسیایی که سرخ ها در لیگ قهرمانان از دست دادند را فاکتور بگیریم، پرسپولیس یحیی تا به امروز چهار جام داخلی (سه حذفی و یک سوپرجام) را از دست داده و در نقطه مقابل سه جام (دو قهرمانی لیگ برتر و یک سوپرجام) را کسب کرده است.

در این میان اگرچه قهرمانی در لیگ برتر ارزش دیگری دارد و قهرمانی در لیگ های نوزدهم و بیستم کفه ترازو را به نفع یحیی سنگین تر می کند اما در صورت از دست رفتن لیگ این فصل، گل محمدی کاملا از نظر تعداد جام های از دست داده در موضع ضعف قرار خواهد گرفت.

در صورت قهرمان نشدن پرسپولیس در این فصل لیگ برتر، یحیی و کادرش در قبال 3 جامی که در رقابت‌های داخلی به دست آورده‌اند 5 جام داخلی و دو جام آسیایی را از دست داده‌اند اما آنچه بیشتر از این می‌تواند برای هواداران پرتعداد پرسپولیس ناراحت کنده و ترسناک باشد پشت سر گذاشتن یک فصل بدون جام بعد از دوران طلایی چند سال اخیر پرسپولیس است.

پرسپولیس طی 5 فصل گذشته 5 قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی و سه قهرمانی سوپرجام داشته و حالا بعد از اینکه سوپرجام و جام حذفی را از دست داده در لیگ برتر هم در آستانه از دست دادن قهرمانی است و برای قهرمانی نیاز به چیزی شبیه معجزه دارد.

حال باید منتظر بود و دید درنهایت تعداد جام هایی که پرسپولیس کسب کرده و از دست داده در پایان فصل چه تعداد خواهد بود.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار