وضعیت آب و هوا

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی و آغاز بارندگی‌ در غالب مناطق کشور خبر داد.

وضعیت آب و هوا

به گزارش زنهار، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امین‌حسین نقشینه با تشریح وضعیت جوی کشور گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور برای مناطق غرب، شمال‌ غرب، غرب سواحل شمال، جنوب‌غرب، دامنه و ارتفاعات البرز غربی و به تدریج ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از استان‌های فارس، بوشهر، جزایر شمال خلیج‌فارس، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید، پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز برای استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و کردستان است. فردا فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب‌ غرب، استان‌های بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان و جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز است.

نقشینه توضیح داد: امروز برای مناطقی از استان‌های ساحلی شمال، بارش پراکنده رخ می‌دهد. جمعه در شمال‌غرب، جنوب‌غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر، جنوب، جنوب‌ شرق، شرق و نیمه جنوبی خراسان رضوی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، شنبه، بخش‌هایی از سواحل شرقی دریای خزر، شمال‌شرق، شرق، ارتفاعات کرمان و جزایر تنگه‌هرمز، بارش پراکنده دارند. یکشنبه، بیشتر مناطق کشور جوی آرام دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: جمعه برای دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و شمال غرب، وزش باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

نقشینه افزود: امروز دریای خزر، مرکز و غرب خلیج‌فارس و فردا نیز خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز و نواحی غربی دریای‌عمان مواج و متلاطم می‌شود. جمعه مجددا دریای‌ خزر مواج خواهد شد.

وی گفت: برای تهران امروز هوا غبارآلود است. بعدازظهر فردا وزش باد در پایتخت پیش‌بینی شده است و جمعه وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی شدت خواهد یافت. برای ارتفاعات تهران در روز جمعه احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار