هشدار به تاکسی‌های اینترنتی

همزمان با پیشرفت تکنولوژی در ایران و شروع کار استارت‌آپ‌ها، با آزمون و خطاهای فراوان، «تاکسی‌های اینترنتی» تا حدودی موفق‌تر از سایر استارت‌آپ‌ها بودند.

هشدار به تاکسی‌های اینترنتی

به گزارش زنهار، موفقیت آنها چند دلیل مهم داشت که سرعت پیدا کردن تاکسی و ارزانی قیمت ازجمله آنها بود. طولی نکشید که مردم بعد از اعتماد به این شرکت‌ها، شاهد افزایش قیمت سفرها بودند. اما این شرکت‌ها به این مقدار از افزایش قیمت‌ها راضی نبوده و در نتیجه یک گزینه به سفرهای خود اضافه کرده‌اند به اسم «عجله دارم» تا در هر سفر، کاربران هزینه‌ اضافه‌ای را بپردازند.

اضافه شدن گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی، در فضای مجازی به‌شدت سر و صدا کرده و مخاطبان زیادی از این شرکت‌ها انتقادات فراوانی را مطرح کرده‌اند. آنها دلیل این اعتراض و انتقاد را افزایش قیمت در تاکسی‌های اینترنتی بدون هیچ نظارت یا خدمات بیشتری دانسته‌اند.

کار به جایی رسیده که حالا تا کسی گزینه عجله دارم را نزند و قیمت افزایش پیدا نکند، راننده تاکسی اینترنتی سفر را قبول نمی‌کند. این در حالی است که زدن این گزینه هم تضمینی برای سریع‌تر رسیدن راننده نیست و مسیر هم قرار نیست تغییری بکند.

جالب است بدانید طبق آمار میانگین انتظار مسافران بزرگ‌ترین شرکت تاکسی اینترنتی دنیا که سال ۲۰۰۹ تأسیس شده و در ۶۶ کشور و ۵۷۳ شهر که بیشتر آنها اروپایی و آمریکایی هستند استفاده می‌شود، کمتر از ۵ دقیقه است و گزینه عجله دارم هم ندارند!

بعد از آن که مدت‌ها گزینه عجله دارم روی تاکسی‌های اینترنتی فعال بود و با در اختیار گذاشتن چنین قابلیتی برای سفیران خود، افزایش قیمت را به مسافران تحمیل می‌کرد، بالاخره سازمان تعزیرات حکومتی به این موضوع واکنش نشان داد.

رئیس این سازمان با بیان اینکه گزینه «عجله دارم» تخلف است و باید حذف شود، گفته: گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی مصداق بارز اضافه دریافت و گرانفروشی است. تذکر جدی می‌دهم که تاکسی‌های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و مردم را در خدماتی که دریافت می‌کنند، دچار مشکل نکنند. چنان‌که تخلف گرانفروشی احراز شود، رئیس شعبه حق دارد حکم به پلمب واحد مربوطه بدهد یا پرچم و بنر نصب کنند که این واحد متخلف است و از ادامه خدمات جلوگیری شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار