کمک هزینه معیشتی ۱۰ میلیونی برای بازنشستگان واریز شد

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان و صدور حکم جدید برای آنها خبر داد.

 کمک هزینه معیشتی ۱۰ میلیونی برای بازنشستگان واریز شد

به گزارش زنهار، میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های درمانی تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه یکی از دغدغه های رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی معیشت بازنشستگان بود، افزود: طبق قانون برنامه هفتم توسعه و مصوبه دولت، ۳۰ میلیون ریال در بحث متناسب سازی پرداخت شد.

وی ادامه داد: بر این اساس باید ۱۲۶ هزار میلیارد ریال تامین می‌شد که با یک هفته تلاش شبانه روزی انجام شد.

وی با اشاره به واریزی ۳۰ میلیون ریال به حساب بازنشستگان، بیان کرد: به ازای هر ماه ۱۰ میلیون ریال به صورت علی الحساب بابت هزینه مستمری و کمک هزینه معیشتی به حساب بازنشستگان واریز شد.

وی درباره اینکه چه بازنشستگانی مشمول متناسب‌سازی هستند، گفت: آن بخشی که پرداخت شد (۳۰ میلیون ریال) برای بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر، در قالب متناسب‌سازی و پرداختی برای حداقل‌بگیرها هم در قالب کمک معیشت بود و این مسیر بر اساس تامین منابع ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی اظهار کرد: تلاش می شود با تعامل و هماهنگی کانون بازنشستگان کشوری و بیمه ها در موعد مقرر حکم جدید بازنشستگان صادر و بر اساس آن حقوق آنها پرداخت شود.

موسوی اضافه کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر اساس برنامه توسعه هفتم و مصوبه دولت و تکلیف قانونی و مُر قانون انجام خواهد شد ، از این رو بازنشستگان نگرانی نداشته باشند.

تادیه بدهی دولت به تامین اجتماعی در دولت سیزدهم سه برابر دولت‌های قبل بوده است

به گزارش ایرنا، امروز ۶ پروژه درمانی تامین اجتماعی استان اردبیل از جمله بخش اطفال، سالن انتظار و درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان اردبیل، درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان نمین، بازسازی و بهسازی تاسیسات و سیستم تهویه بیمارستان های سبلان اردبیل و ارس پارس آباد با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد ریال با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نیز ۲۰ پروژه بیمه ای و درمانی با اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد ریال در ۹ استان دیگر کشور از جمله اصفهان، بوشهر، هرمزگان، گلستان، کردستان، همدان، زنجان و چهارمحال بختیاری به صورت وبینار افتتاح شد.

برخی بازنشستگان در روزهای اخیر به ایرنا اعلام کردند که حقوق تیرماه خود را در موعد مقرر دریافت نکرده‌اند پیگیری‌های خبرنگار ایرنا نشان داد که در این ماه نیز مطابق ماه‌های قبل؛ پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از 20 تیر ماه آغاز شده است و با پرداخت حقوق همکاران بازنشسته این سازمان در تاریخ یکم مرداد ماه خاتمه می‌یابد.

با توجه به همزمانی تاریخ پرداخت حقوق تیرماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، زمان‌بندی پرداخت حقوق این ماه بازنشستگان، تغییراتی نسبت به ماه‌های قبلی داشته و مطابق جدول زیر است:

میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های درمانی تامین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به رویکردهای مردمی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: شهید جمهور در جلسات، کمیسیون‌ها و جلسات سران قوه می‌گفت هر قدر می‌توانید برای مردم کار کنید و توسعه خدمت داشته باشید.

وی با تاکید بر لزوم تداوم مسیر خدمت به مردم در دولت چهاردهم گفت: در دولت چهاردهم هم باید همه تلاش کنیم تا با کمک و همراهی یکدیگر مسیر خدمت ادامه یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی در حوزه تامین اجتماعی رخ داد، ادامه داد: زمانی که ما سازمان تامین اجتماعی را تحویل گرفتیم ماهانه حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت می‌کردیم و چیزی حدود پنج هزار میلیارد ریال کسری نقدینگی فقط برای پرداخت حقوق داشتیم.

موسوی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان فقط از بانک رفاه به صورت بی‌رویه استقراض شده بود. در واقع نه تنها موجودی خزانه به نقطه صفر رسیده بود بلکه سازمان تامین اجتماعی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان به بانک رفاه بدهکاری داشت.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رییسی با اخلاص، اراده و همت بزرگش تا پای جان پای کار مردم ایستاد، افزود: ماه گذشته حدود ۶۵۰ هزار میلیارد ریال از تعهدات انجام شد و ۵۳۰ هزار میلیارد ریال حقوق و مستری پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآورشد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ حتی یک ریال از نظام بانکی استقراض نکردیم و آینده‌فروشی که در انجام تعهدات به سازمان و به جیب مردم و این تعهدات بین نسلی تحمیل شده بود تبدیل به آینده‌سازی شد ، این در حالی است که اگر دولت شهید رئیسی مسیر گذشته را ادامه می‌داد، ماهانه باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال استقراض می‌کردیم.

موسوی با بیان اینکه اضافه برداشت و ناترازی‌های صندوق‌ها باعث اضافه برداشت و ناترازی و آثار تورمی می‌شد، اضافه کرد: من شهادت می‌دهم شخص رییس‌جمهور پشت این قضیه بود ، همه سران قوه پای کار آمدند و بدهی با همکاری قوه قضاییه و اراده جدی خود دولت و شخص رییس‌جمهور در سران و شورای سران پرداخت شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تادیه بدهی همه دولت‌های قبل از شهید رئیسی به سازمان تامین اجتماعی ۸۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است و در این دولت به تنهایی ۲۶۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۳ و نیم برابر همه دولت‌های قبلی به سازمان تامین اجتماعی تادیه بدهی اتفاق افتاد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار