خبر خوش شبانه برای مددجویان

تعیین میزان کمک هزینه پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی بابت نگهداری معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید از سوی هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد.

خبر خوش شبانه برای مددجویان

به گزارش زنهار، تصویب‌نامه مصوب جلسه سوم مرداد ماه سال ۱۴۰۳ هیات وزیران درخصوص «تعیین میزان کمک هزینه پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیر دولتی بابت نگهداری معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید» ششم مردادماه ۱۴۰۳ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

براساس تصویب‌نامه هیات وزیران، هیات وزیران در جلسه سوم مردادماه سال جاری به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور (با همکاری انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی، آموزشی، حرفه‌آموزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور) و به استناد تبصره یک ماده هفت قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب سال ۱۳۹۶ تصویب کرد تا میزان کمک هزینه پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری و مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی، حرفه آموزی، مراکز پشتیبانی شغلی، کارگاه‌های تولیدی حمایتی معلولان و حق پرستاری و مددکاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید از محل اعتبارات مصوب مربوط سازمان یادشده در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و سایر منابع مصوب مربوط با تائید سازمان برنامه و بودجه کشور، به شرح جدول پیوست که تائید شده به مهر دفتر هیات دولت است (جدول در ذیل این خبر قابل مشاهده است)، تعیین شود.

بنا بر این تصویب‌نامه، سازمان بهزیستی کشور مجاز است با در نظر گرفتن کیفیت خدمات ارائه شده در مراکز مذکور و با توجه به سقف اعتبارات تخصیصی، نسبت به پرداخت کمک هزینه از محل اعتبارات مصوب مربوط براساس درجه بندی مراکز به شرح جدول پیوست این تصویب نامه منطبق با ضوابط و حق پرستاری مددکاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولیت، سالمندان معلول و بیماران روانی مزمن شدید و خیلی شدید اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی  بر این اساس، یارانه نقدی افرادی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند (بیماران روانی مزمن و معلولان) براساس فهرست اعلامی ماهانه سازمان بهزیستی کشور با اخذ رضایت از فرد ذی صلاح قانونی در اداره امور مالی افراد یاد شده، توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرد تا به مراکز غیردولتی توانبخشی پرداخت شود. به میزان یارانه اخذ شده از هزینه‌های نگهداری افراد در مراکز یاد شده کسر خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی اشتغال را یکی از زمینه‌های مهم توانمندسازی مددجویان تحت پوشش برشمرد و گفت: اعتبارات سازمان بهزیستی برای توانمندسازی مددجویان به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال ارتقا یافت که تخصیص این میزان اعتبار به اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی کمک شایانی کرده است.

علی‌محمد قادری روز چهارشنبه در حاشیه دیدار مردمی با مددجویان تحت پوشش بهزیستی گلستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رویداد ظرفیت‌سازی اجتماعی و نشست صمیمی در ۵۰۰ محله هدف اظهار کرد: در این دیدارها، مراجعه‌محوری از سوی سازمان بهزیستی برای مردم در مناطق هدف صورت می‌گیرد.

رییس سازمان بهزیستی از افتتاح فاز نخست سامانه اشتغال خبر داد و افزود: سازمان بهزیستی در این امر اهتمام جدی داشته و پارسال در جشنواره شهید رجایی به عنوان سازمان برتر انتخاب شد.

قادری با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حوزه مسکن در مدت ۱۸ سال برای ساخت حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکن تسهیل‌گری انجام داد، یادآور شد: تسهیل‌گری برای ساخت مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی به ۵۰ هزار واحد مسکونی رسید و در حال حاضر نیز ۴۵ هزار واحد مسکونی نیز در دست ساخت است.

وی از برگزاری آزمون استخدامی اختصاصی افراد معلول در بیش از ۴۶ دستگاه اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: این آزمون برای اولین بار در دنیا و در کشورمان برگزار شد و براساس آن افراد معلول و دارنده مدرک کارشناسی تا دکتری توانستند در آزمون‌های فراگیر دستگاه‌های اجرایی شرکت کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هفته گذشته پاسخ آزمون استخدامی افراد معلول اعلام شد، تصریح کرد: در این آزمون، چهار و ۳۰۰ نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی جذب دستگاه‌های اجرایی خواهند شد.

قادری بیان کرد: آن دسته از مددجویان تحت پوشش بهزیستی که علاقه‌مند به فعالیت در مشاغل و کسب و کار خصوصی باشند از طریق اعطای تسهیلات و افراد علاقه‌مند به استخدام در دستگاه‌های اجرایی براساس توانمندی و ملاحظات قانونی جذب دستگاه‌های اجرایی خواهند شد.

وی اضافه کرد: حدود هشت میلیون نفر از افراد معلول و بانوان سرپرست خانوار در حوزه‌های مختلف تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار