برای این خانوارها این ماه ۲ بار یارانه معیشتی واریز می‌شود

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه‌ای که برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی با رئیس سازمان بهزیستی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشتند، رئیس این سازمان قول داد که مستمری مددجویان بهزیستی که مستمری آنها قطع شده بود، در مهر ماه پرداخت شود.

برای این خانوارها این ماه ۲ بار یارانه معیشتی واریز می‌شود

به گزارش زنهار، احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره جلسه ویژه و خارج از دستور برخی از اعضای کمیسیون متبوعش در خصوص عدم پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی، گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان بهزیستی و رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به منظور بررسی علت عدم پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی برگزار شد.

افزود: در این جلسه پس از استماع نظرات میهمانان مشخص شد که اختلاف نظری در مورد تعداد افرادی که از پوشش حمایت بهزیستی خارج می‌شوند، لیستی که سازمان بهزیستی در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده و همچنین تامین بودجه وجود داشت که با صحبت‌های که انجام شد این سوء تفاهمات حل شد.

عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس با بیان اینکه در نهایت در این جلسه مقرر شد مستمری کسانی که مستمری آنها قطع شده پرداخت شود، گفت: رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها که مسئول واریزی‌ها است، قول داد که مستمری مددجویانی که مستمری آنها قطع شده بود از مهر ماه برقرار شود.

بیگدلی در پاسخ به این پرسش که آیا معوقاتی مرداد و شهریور ماه هم به مددجویان پرداخت خواهد شد، بیان کرد: این موضوع هم در حال بررسی است و از طریق کمیسیون اجتماعی پیگیر هستیم تا این معوقات هم پرداخت شود.

مستمری ۱۳ هزار مددجوی بهزیستی از مرداد ماه واریز نمی‌شود.

افزایش یارانه نقدی

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: طبق قانون بودجه رقم یارانه‌ای که سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها دارد پرداخت می‌کند بر مبنای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر فرد ۳۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

هیچ برنامه‌ای برای افزایش این مبلغ یارانه وجود ندارد و طبق آن رقم که در جدول ۱۴ قانون بودجه برای سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها مشخص شده بر همان اساس تا پایان سال ۱۴۰۳ یارانه با این مبالغی که خدمتتان عرض کردم پرداخت خواهد شد.

همچنین حسینی خاطرنشان کرد: از نیمه اول سال ۱۴۰۳ گذشته ۱۰۰ درصد منابعی که باید در ۶ ماه اول سال محقق می‌شد تقریباً ۵۳.۵۲ درصد آن محقق شده و هم اکنون هم ۵۰ درصد کسری منابع داریم به همین جهت امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد.

جدول واریز یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مهرماه

جدول واریز یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مهرماه در اندیشه معاصر ارائه داده ایم و به معرفی سامانه خرید آرد کشور gfloursale.banksepah.ir (آرد یارانه) پرداخته ایم ؛ ضمن اینکه یادآور خواهیم شد که میزان یارانه مشخص شده برای دهک‌های اول تا سوم، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است. برای اطلاع از یارانه نقدی خود، می‌توانید به وب‌سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی www.sso.my.gov.ir مراجعه کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

همچنین در صورت اعتراض به مقدار یارانه، می‌توانید در همین وب‌سایت اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بررسی کنید.

یارانه معیشتی «مهر ۱۴۰۳» دهک‌های ۱ تا ۳ ساعت ۲۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ و یارانه دهک های سوم به بعد در تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

متاسفانه، در سال های گذشته روند توزیع آرد یارانه ای و خرید آن با مشکلاتی مواجه بوده است و بسیاری از افراد امکان خرید آرد یارانه ای را از طریق بسترهای موجود نداشتند. به همین منظور، نیاز به وجود یک سامانه یکپارچه برای خرید آرد یارانه ای در کشور بسیار احساس می شد. بانک سپه با همکاری بازرگانی دولتی ایران، برای فراهم کردن بستر توزیع عادلانه آرد یارانه ای در کل ایران، اقدام به راه اندازی سامانه خرید آرد کشور نموده است.

سامانه فروش آرد کشور در حال حاضر امکان خرید آرد یارانه ای، ثبت سفارش و نهایی شدن سفارش ها را فراهم نموده است تا متقاضیانی که دارای شرایط لازم برای دریافت این محصول می باشند، بتوانند روند خرید خود را از طریق این سایت و به صورت غیر حضوری انجام دهند.

در حال حاضر، سامانه خرید آرد کشور flour به سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور به نشانی gfloursale.banksepah.ir منتقل شده است تا تمامی متقاضیان بتوانند درخواست های خود را برای خرید آرد یارانه ای و یا سایر مصارف از طریق آن ثبت نمایند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار