طلا وارد روند رشد شد

با کاهش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا با رشد همراه شده است. طلا که به خودی خود بهره‌ای ندارد، در زمان‌های عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی با رشد همراه می‌شود.

طلا وارد روند رشد شد

به گزارش زنهار، قیمت طلا در روز سه‌شنبه (24 مهر) با کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت، در حالیکه سرمایه‌گذاران با احتیاط منتظر داده‌های بیشتری بودند که بتواند سرنخ‌های جدیدی در مورد چرخه کاهش نرخ‌های بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 21:30 به وقت ایران، نیم درصد افزایش یافت و به سطح 2663 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای آمریکا نیز با رشد مشابه همراه شد و به 2678 دلار رسید.

بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا پس از داده‌های ملایم فعالیت تولیدی در ایالت نیویورک کاهش یافت و طلای بدون بهره را جذاب‌تر کرد، در حالیکه شاخص دلار در نزدیکی بالاترین سطح خود در بیش از دو ماه گذشته قرار دارد.

دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات در «های ریج فیوچرز»، گفت: «ما شاهد کمی کاهش بازده به دلیل افزایش قیمت اوراق قرضه هستیم. این به بازار طلا کمی ثبات، کمی حمایت می‌دهد. انتظار وجود دارد که طلا در حال گذر از یک دوره توقف یا یک تثبیت باشد. ما اکنون بیشتر به سمت یک روند رو به بالا متمایل هستیم، زیرا فکر می‌کنیم بازده‌ها کمی عقب‌گرد خواهند داشت. ما شاهد کمی کاهش دلار خواهیم بود.»

در حال حاضر، معامله‌گران حدود 90 درصد احتمال کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در ماه نوامبر را می‌بینند. توجه بازارها بر داده‌های خرده‌فروشی آمریکا، داده‌های تولید صنعتی و ادعاهای بیکاری هفتگی است که اواخر این هفته منتشر می‌شود.

طلا که به خودی خود بهره‌ای ندارد، در زمان‌های عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی با رشد همراه می‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار