بازیکنانی که در اوکراین گیر افتادند/ ما را نجات بدهید!/ به زودی غذا هم نداریم

فوتبالیست‌های برزیلی که در اوکراین گیر افتاده‌اند از دولت خود خواسته‌اند به آن‌ها کمک کند تا از کشور فرار کنند.

بازیکنانی که در اوکراین گیر افتادند/ ما را نجات بدهید!/ به زودی غذا هم نداریم

به گزارش زنهار؛ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرده است. و صبح پنجشنبه یک کلیپ ویدیویی منتشر شد که بازیکنان شاختار دونتسک و دیناموکیف را نشان می‌داد که با خانواده‌های‌شان در اتاق هتل جمع شده بودند.

آرتور کوئسادا، روزنامه‌نگار، ویدئویی که در آن بازیکنان برزیلی از مقامات کشورشان درخواست می‌کنند تا به خروج آن‌ها از اوکراین کمک کنند را در توئیتر به اشتراک گذاشت.

ژونیور مورائس، مهاجم ۳۴ ساله شاختار، پیامی ارسال کرد و گفت: «وضعیت خیلی بدی است. از شما می‌خواهم این ویدیو را بازنشر کنید تا به دست دولت [برزیل] برسد. مرزها بسته است، بانک‌ها بسته‌اند، سوخت وجود ندارد، به زودی با کمبود مواد غذایی روبه‌رو می‌شویم، پول نداریم. اینجا در انتظار طرحی برای خروج از اوکراین جمع شده‌ایم.»

در این ویدئو که همه عاجزانه تلاش می‌کنند اوکراین را ترک کنند چند کودک خردسال هم دیده می‌شوند. مورائس پیامی در اینستاگرام منتشر کرد که در آن نوشته شده: «دوستان و خانواده، همگی بدانید که وضعیت خیلی جدی است و ما در کیِف گیر افتاده‌ایم و منتظر راه حلی برای خروج هستیم. ما در هتل هستیم. برای ما دعا کنید.»

تمام پروازهای خارجی در اوکراین متوقف شده‌اند، به این معنی که هیچ فرد خارجی نمی‌تواند کشور را ترک کند. مورائس در برزیل به دنیا آمد اما ملی‌پوش اوکراینی است. ۱۲ بازیکن برزیلی در تیم شاختار بازی می‌کنند همچنین ویتینیو در دیناموکیف. کسانی که در این ویدئو قابل شناسایی هستند عبارتند از: دودو، ویتائو، مارلون، اسمایلی و وینیسیوس توبیاس، مایکون، مارکوس آنتونیو، تته، آلن پاتریک، پدرینیو و فرناندو. دیوید نرس هم که ماه گذشته از آژاکس به شاختار پیوسته بود در این کلیپ حضور دارد.

لیگ برتر اوکراین پس از حمله روسیه به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق درآمد. در همین حال، یوفا فینال لیگ قهرمانان اروپا را از سن‌پترزبورگ به پاریس منتقل کرد. همچنین از فیفا خواسته شده تا روسیه را از مرحله پلی‌آف جام جهانی در ماه آینده حذف کند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار