ناکامی خسته‌های دربی/ اکرم عفیف استعفای نکونام را امضا کرد

۴روز بعد از دربی سنگین تهران، سرخابی‌ها در آسیا ناکام شدند. پرسپولیس در خانه متوقف شد و استقلال در زمین السد شکست بدی خورد.

ناکامی خسته‌های دربی/ اکرم عفیف استعفای نکونام را امضا کرد

به گزارش زنهار، در دومین شب از رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا دو تیم پرسپولیس و استقلال مقابل رقبای خود به نتیجه دلخواه نرسیدند و یک مساوی و یک باخت نصیب نماینده‌های ایران شد. پرسپولیس که بعد از باخت روز اول به دنبال کسب اولین ۳امتیاز بود در خانه خودش مقابل پاختاکور متوقف شد تا از ۲مسابقه فقط یک امتیاز داشته باشد. استقلال هم ۴روز بعد از باختن دربی با ۲گل در زمین السد قطر شکست خورد تا خداحافظی نکونام از نیمکت این تیم قطعی به نظر برسد.

 جدال پرسپولیس و پاختاکور در ورزشگاه شهرقدس در حالی آغاز شد که هوای بارانی تهران شرایط خاصی را بر میدان حاکم کرده بود. کارلوس گاریدو تیمش را با ترکیب الکسیس گوندوز، میلاد محمدی، گئورگی‌ گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، ایوب العلمود، مسعود ریگی، سروش رفیعی، محمد خدابنده‌لو، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و علی علیپور به زمین فرستاد. تیمی که بعد از بردن دربی تهران با روحیه‌ای مناسب و با دو تغییر (عملود و خدابنده‌لو به جای فرجی و عالیشاه) پا به این مسابقه گذاشته بود، در نیمه اول نمایش خوبی داشت. بازی هنوز به دقیقه یک نرسیده بود که روی یک ضربه کرنر، علی علیپور دروازه میهمان را باز کرد و سرخپوشان را پیش انداخت. تیم گاریدو که در لیگ برتر و جام نخبگان در همان اولین دقیقه گل خورده بود این بار طعم گلزنی را در همین دقیقه چشید و در ثانیه۴۱ دروازه حریف ازبکستانی را باز کرد. در ادامه پاختاکور برای زدن گل مساوی تلاش می‌کرد اما قرمزها هم چند بار روی دروازه میهمان خطرناک ظاهر شدند. امید خط حمله پاختاکور به دراگان چران باتجربه بود که در حملات تیمش نقش پررنگی داشت. علیجانوف هم دیگر ستاره ازبک‌ها بود که یکی دو بار مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس را حسابی به دردسر انداخت. پرسپولیس هم در یکی دو صحنه خطرناک توسط امیری و فرشاد احمدزاده دروازه پاختاکور را تهدید کرد اما بازی در نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید. پرسپولیس نیمه دوم را با یک تعویض آغاز کرد و سعید صادقی از ابتدای نیمه جانشین خدابنده‌لو شد. نمایش پرسپولیس در این نیمه نسبت به ۴۵دقیقه اول افت کرد و برتری این تیم نیز در دقیقه۵۹ از دست رفت. حرکت ترکیبی ازبک‌ها از سمت چپ دفاع پرسپولیس با پاس کات‌بک خوجایف به چران رسید و او با یک شوت تماشایی دروازه میزبان را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند. پرسپولیسی‌ها که تنها ۴روز قبل بازی سنگینی با استقلال داشتند شاید به‌دلیل خستگی آن مسابقه در نیمه دوم نتوانستند نمایش خوب نیمه اول را تکرار کنند و در این نیمه تیم پاختاکور برتر از میزبان بازی کرد. شاید پرسپولیسی‌ها خوش‌شانس بودند که در این نیمه گل‌های بیشتری دریافت نکردند و بازی با همان نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

مشت حسینی بر صورت استقلال

همزمان با مسابقه پرسپولیسی‌ها در تهران، استقلال هم در قطر مقابل تیم السد قرار گرفت که بحران نتیجه‌گیری تیم نکونام در این مسابقه نیز ادامه پیدا کرد. آبی‌پوشان با ترکیب سیدحسین حسینی، ایمان سلیمی، روزبه چشمی، سامان فلاح، ابوالفضل جلالی، رامین رضاییان، دیدیه اندونگ، آرش رضاوند، مهرداد محمدی، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو به زمین رفتند و چشمی و محمدی که دربی را به‌خاطر محرومیت از دست داده بودند، این بازی را در ترکیب اصلی آغاز کردند. ضمن اینکه ایمان سلیمی بعد از مدت‌ها در ترکیب قرار گرفت و جانشین رافائل سیلوا در خط دفاعی شد. بازی در نیمه اول پایاپای بود و حتی استقلال می‌توانست روی ضربات رامین رضاییان و گوستاوو بلانکو به گل برسد که ضربه سر بلانکو خطرناک‌ترین صحنه بود و توسط دروازه‌بان السد مهار شد. اما ۵دقیقه قبل از پایان نیمه اول استقلال گل عجیبی دریافت کرد و بازنده به رختکن رفت. روی کرنر ارسالی اکرم عفیف از جناح راست خط دفاعی استقلال، حسین حسینی که قصد مشت کردن توپ را داشت به اشتباه توپ را وارد دروازه کرد و یک گل‌به‌خودی به نام کاپیتان استقلال ثبت شد. این گل به لحاظ روحی روانی هم استقلالی‌ها را دچار افت کرد و آنها در نیمه دوم نه‌تنها موفق به جبران این گل نشدند بلکه یک بار دیگر هم دروازه‌شان با یک ضربه پنالتی باز شد. خطای پنالتی را روزبه چشمی روی اکرم عفیف مرتکب شد و خود عفیف ضربه پنالتی را با تسلط خاصی وارد دروازه حسینی کرد. اکرم عفیف که در جام ملت‌ها هم ستاره تیمش مقابل ایران بود و یک‌تنه قطر را به فینال برد، در این مسابقه هم یک گل زد و روی گل دیگر هم تاثیر گذاشت تا نهایتا السد با ۲گل بر استقلال چیره شود. استقلال با این شکست ۳امتیازی باقی ماند و صدرنشینی لیگ نخبگان در گروه غرب را هم از دست داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار