دستور جدید برای اجرای متناسب سازی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای می گویند که از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده نمی توان همسان سازی را اجرایی کرد اما این محل اعتباری برای اجرای قانون مذکور کفایت می کند.

دستور جدید برای اجرای متناسب سازی

به گزارش زنهار، محمدباقر قالیباف در جلسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حتماً اجرای این قانون را پیگیری کند و اگر لازم باشد که بنده هم جلسه‌ای در این باره تشکیل دهم، حتماً این کار انجام خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته سران قوا گفت: روز گذشته خدمت رئیس جمهور در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان صحبت کردم. یک بحثی به وجود آمده مبنی بر اینکه افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کفایت نمی‌کند که بنده به رئیس جمهور توضیح دادم که از محل یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده بین ۷۰ تا ۷۵ همت اعتبار به دست می‌آید و این اعتبار برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کفایت می‌کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: با وجود آنکه مجلس منابع اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را مشخص کرده اما دولت به این قانون عمل نمی کند.

صدیف بدری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: مردم از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران، انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح قهرمان در عملیات وعده صادق دو بسیار خرسند شدند و ایران پاسخ دندان‌شکنی به رژیم صهیونیستی داد.

وی در ادامه گفت: با وجود آنکه مجلس قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را تصویب و منبع تأمین آن را مشخص کرده، دولت به این قانون عمل نمی‌کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه از عدم پرداخت مطالبات گندم کاران و کشاورزان انتقاد کرد و گفت: دولت باید هر چه زودتر مطالبات این افراد را پرداخت کند.

مروتی، بازنشسته کارگری، با بیان اینکه بازنشستگان کشوری و لشگری سه ماه علی‌الحساب متناسب‌سازی برای ماه‌های تیر، مرداد و شهریور دریافت کرده‌اند، از تعلل طولانی سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.

او افزود: اکثریت بازنشستگان کشور، چیزی بیش از ۶۵ درصد آن‌ها بازنشسته کارگری هستند؛ چند میلیون خانواده چشم‌شان به مستمری پرداختی تامین اجتماعی‌ست با این حال این سازمان اهتمامی برای عمل به قانون و اجرای متناسب‌سازی ندارد.

مروتی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه همه صندوق‌ها از جمله تامین اجتماعی مکلف شده‌اند از ابتدای امسال متناسب‌سازی را برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود اجرایی کنند؛ اضافه کرد: در قانون تمایزی میان صندوق‌ها و بازنشستگان آن‌ها نیست. بایستی متناسب‌سازیِ ۹۰ درصدی از فروردین امسال برای همه بازنشستگان کشور بدون استثنا اجرا می‌شد؛ به سایر بازنشستگان ماهی یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب پرداختند اما بازنشستگان کارگری فقط سه میلیون تومان در روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری دریافت کردند و بعد از آن پرداخت‌ها متوقف شد.

این بازنشسته کارگری ادامه داد: در نیمه‌های هفتمین ماه از سال هستیم؛ چه زمانی قرار است احکام متناسب‌سازی بازنشستگان صادر شود و دقیقاً کی می‌خواهند معوقات آن را به بازنشستگان پرداخت کنند؟ بازنشستگان کارگری عموماً حداقل‌بگیر و زیر خط فقر هستند؛ این بازنشستگان با حقوق ده یا یازده میلیون تومانی زندگی می‌کنند. آیا رواست که هفت ماه منتظر اجرای قانون باشند و در عین حال از دریافت علی‌الحساب نیز محروم بمانند؟

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار