ثبت نام وام ۵۰۰ میلیونی بازنشستگان آغاز شد

جعفر امیرآبادی زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امروز وام ازدواج آخرین بازنشستگان مشمول که جزو ثبت نام کنندگان این تسهیلات در سال گذشته بوده یا اوایل امسال ثبت نام خود را تکمیل کرده بودند و مشمول شده بودند.

ثبت نام وام ۵۰۰ میلیونی بازنشستگان آغاز شد

به گزارش زنهار، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان کشوری و ارائه تسهیلات حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی خبر داد.

جعفر امیرآبادی زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امروز وام ازدواج آخرین بازنشستگان مشمول که جزو ثبت نام کنندگان این تسهیلات در سال گذشته بوده یا اوایل امسال ثبت نام خود را تکمیل کرده بودند و مشمول شده بودند پرداخت شد.

همچنین در ادامه گفت: با توجه به ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان و پس از بررسی مدارک ارسالی و تایید آن به تعداد ۴۴ هزار از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵میلیون تومان، با کارمزد سالانه ۴درصد پرداخت شد.

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است. براساس آن تلاش می کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان را در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم آنها کنیم.

وی همچنین با اشاره به پرداخت همزمان تسهیلات حمپاد یا تسهیلات حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی فرزندان بازنشستگان نیز گفت: این تسهیلات نیز برای مشمولان مقطع ارشد و مقطع دکترا پرداخت شده است.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۲۷۶۲۶ فقره وام پرداخت شده است.

وی همچنین یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط ایشان در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

در راستای ارائه خدمات حمایتی به بازنشستگان، صندوق بازنشستگان کشوری با مشارکت بانک صادرات، وامی را تحت عنوان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به متقاضیان اعطا می نماید. برای دریافت این وام، داوطلبان باید، شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری را رعایت نمایند. ضوابط نام نویسی و دریافت این وام به شرح زیر می باشد:

ارائه تسهیلات تنها به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر (همسر) تعلق می گیرد. بنابراین به ازدواج دوم و … فرزندان افراد مذکور، وامی تعلق نخواهد گرفت.

فرزندان بازنشستگان کشوری باید، بعد از تاریخ (۱۳۹۸/۰۱/۰۱) ازدواج نمایند.

مبلغ وام سیصد و پنجاه میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می نماید، واریز خواهد شد.

بازنشستگان و موظفین (همسر) که در دوره های قبلی، نسبت به اخذ وام ازدواج مزبور اقدام نموده اند، امکان ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن ها کمتر از یک سال گذشته و افرادی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

در مواردی که از یک دفترکل وظیفه بگیری، بیش از یک همسر حقوق دریافت نمایند، فقط یکی از وراث وظیفه بگیر (همسر) و با رضایت وظیفه بگیر دیگر (همسر دیگر) می تواند از تسهیلات وام استفاده نماید. لذا سایر ورثه (همسر دیگر) می بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی (همسر) اعلام نماید.

تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث

حداقل حقوق خالص دریافتی در زمان ثبت نام مشمولین می بایست مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال باشد.

«بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود از حقوق وظیفه بگیری (همسر) نیز استفاده می نماید، صرفا یک فقره تسهیلات و تنها از یکی از دفترکل ها (ترجیحا از «دفتر کل بازنشستگی» خود) به فرزند ایشان پرداخت می گردد.

نحوه ثبت نام وام بازنشستگان ۵۰۰ میلیونی با سود ۴ درصدی

مشتریان حقیقی و حقوقی بانک رفاه کارگران که مایل به دریافت وام از این مجموعه هستند امکان برخورداری از طرح «حرکت» آن را دارند. سقف تسهیلات این طرح برای مشتریان حقیقی ۵۰۰ میلیون تومان و برای مشتریان حقوقی ۳ میلیارد تومان اعلام شده است.

افراد حقیقی و حقوقی که مایل به دریافت وام ۵۰۰ میلیونی و ۳ میلیارد تومانی بانک رفاه هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده جاری بدون دسته چک داشته باشند. ضمنا باید از مدت سپرده گذاری و میانگین حساب آن‌ها دست کم شش ماه گذشته باشد تا بتوانند برای این تسهیلات درخواست بدهند. افراد به منظور دریافت این تسهیلات نیازمند معرفی ضامن رسمی هستند. سود این وام با توجه به مدت زمان ماندگاری سپرده در بانک تعیین شده و بین چهار تا ۲۲ درصد متفاوت است. افراد بعد از دریافت این وام تا ۳۶ ماه زمان بازپرداخت را خواهند داشت.

افراد حقیقی که شرایط دریافت وام را دارند و نرخ سود برای آن‌ها ۲۲ درصد تعیین شده است باید هر ماهه ۱۹ میلیون و ۹۵ هزار و ۲۲۷ تومان قسط بپردازند. کل سود این تسهیلات ۱۸۷ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۱۵۷ تومان بوده و جمع رقم وام و سود آن نیز به ۶۸۷ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۵۷ تومان می‌رسد.

بانک رفاه کارگران یکی از بانک‌های دولتی کشور است که با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی‌های طبقه کارگر سال ۱۳۳۹ فعالیت خود را شروع کرد. نخستین شعبه این بانک در شعبه مرکزی تهران و سپس اصفهان افتتاح شد. اکنون این مجموعه با بیشتر از هزار و ۱۲ شعبه به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار