حقوق بازنشستگان در این ماه تغییر کرده است؟

میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس، اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی کشور در جلسه ای در موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان به بحث و گفتگو پرداختند.

حقوق بازنشستگان در این ماه تغییر کرده است؟

به گزارش زنهار، در این جلسه مهم دیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای موضوع متناسب‌ سازی گفت: با مشارکت و همفکری نمایندگان کانون عالی کشور و سازمان تامین اجتماعی احکام متناسب سازی برای بازنشستگان سایر سطوح و جامعه حداقل بگیرصادر می‌شود و سازمان بر اساس طرح دو فوریتی دولت به مجلس متناسب سازی برنامه هفتم را برای حداقل بگیران نیز همانندسایر سطوح اعمال خواهد کرد.

در پایان توافق شد که با توجه به اجرای متناسب سازی برنامه هفتم توسعه در راستای پرداخت ۳ میلیون تومان علی الحساب به سایر سطوح و حداقل بگیران که در تیرماه صورت گرفت و نهایتاً پس از صدور احکام متناسب سازی باقیمانده ۴۰ درصد متناسب سازی درسال اول برنامه هفتم توسعه به بازنشستگان مشمول این طرح پرداخت بشود. «احمد میدری» با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از تشکیل جلسات با دستور معاون اول ریاست جمهوری و باهماهنگی سازمان برنامه و بودجه، مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات متناسب‌سازی بازنشستگان دراختیار سازمان تامین اجتماعی قرار خواهدگرفت.

وی افزود: تا پایان سال نیز مطابق قانون، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق بدهی تحویل سازمان تامین اجتماعی خواهد شد.

براساس راهکار‌های میان‌مدت ابلاغ شده، الباقی تعهدات دولت به تأمین اجتماعی تا سقف ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باید براساس بند (د) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، از طریق واگذاری دارایی‌های دولت و سهام شرکت‌های دولتی به سازمان تأمین اجتماعی تأدیه شود و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تحقق فرآیند‌های واگذاری دارایی و سهام کمک کند.

سازمان تأمین اجتماعی تیرماه امسال مبلغ ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت علی‌الحسابِ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و کمک معیشت ایشان طی یک مرحله واریز کرد، اما اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به سبب کثرت ذی‌نفعان و جامعه بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، مستلزم تأمین منابع برای سال جاری در حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که دولت براساس سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری، محل تأمین این بودجه را پیش‌بینی و تامین می‌کند.

رضا فیضی نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در صورتیکه سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه نسبت به تهیه و ابلاغ جداول مربوطه اقدام کنند، احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری ظرف ۲۴ساعت و به سرعت قابل صدور است.

وی تاکید کرد: براساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در دولت جدید، این صندوق با جدیت پیگیر دریافت جداول و محاسبه مبلغ متناسب سازی است تا هرچه سریعتر احکام اصلاحی مربوطه را صادر کند.

فیضی نژاد تصریح کرد: طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری موضوع تصویب نامه شماره ۶۸۹۶۹/ت۶۲۷۷۰هـ مورخ ۱۴۰۳/۵/۱ هیات وزیران، مقرر شده تا سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان را براساس مبلغ پرداختی توسط شاغلان مشابه و همطراز در پایه، رتیه، مرتبه، طبقه، درجه، گروه یا سایر عناوین مشابه و با ملاک قرار دادن ۳۰سال سابقه تهیه و به این صندوق ابلاغ کنند.

وی افزود: تا این لحظه، جداول مربوط به اجرای قانون که مبنای محاسبه مبلغ متناسب سازی برای هر بازنشسته و همچنین افراد مشمول، از سوی سازمان‌های مذکور، ابلاغ نشده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با وجود مباحث مربوط به جداول متناسب سازی و منابع مالی مورد نیاز، صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد به محض دریافت جداول و تامین منابع مالی به سرعت و ظرف ۲۴ ساعت نسبت به صدور الکترونیک احکام بازنشستگان مشمول اقدام کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار