خبر خوش صندوق بازنشستگی کشوری

جعفر امیرآبادی زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری، روز سه شنبه از طرحی سخن گفت که در آن تسهیلات اعتباری خرید کالا از ۱۴۰۰ فروشگاه رفاه سراسر کشور از ۲۵مهرماه سال جاری برای بازنشستگان و وظیفه بگیران در نظر گرفته می شود.

خبر خوش صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش زنهار، وی درباره جزئیات این طرح اظهار داشت:بر اساس توافق صندوق بازنشستگی کشوری و فروشگاه رفاه بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از ۲۵ مهرماه جاری می توانند تا سقف ۵۰ میلیون ریال براساس اعتبار سنجی از ۱۴۰۰ فروشگاه‌‍‌های رفاه سراسر کشور به صورت اعتباری خرید کنند.

وی در ادامه از بازنشستگان دعوت کرد که از روز ۲۵ مهرماه به یکی از فروشگاه های رفاه سراسر کشور بروند و کالاهای مورد نیاز خود را تا سقث مذکور خریداری کنند. البته این تسهیلات بدون بهره بوده و به هر میزان خرید کنند در اقساط ۵ماهه از حقوق بازنشستگانی که از این طرح استفاده کنند، کسر خواهد شد. البته مبلغ ۱۰هزار تومان در هر خرید جهت «تایید هویت شخص بازنشسته کشوری و فعال شدن طرح» از حساب حقوقی کسر می شود.

امیرآبادی اذعان داشت:

در صورتی که خرید فرد بازنشسته پیش از دهم هر ماه انجام شود، اقساط آن از حقوق همان ماه و در صورتی که خرید پس از دهم هر ماه صورت گیرد، از حقوق ماه بعدی فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

او گفت:

فروشگاه رفاه در دهه فجر سال جاری با انجام قرعه کشی، ۵ دستگاه خودرو به قید قرعه به بازنشستگان محترمی که از این طرح استفاده کرده باشند و فیش های خرید بالای ۳۰۰هزار تومان داشته باشند، اهدا خواهد کرد.

وی در آخر به هدایای ویژه شرکت پگاه اشاره کرد و گفت:

شرکت پگاه نیز در تاریخ ۱۸ آبان ماه به مناسبت ۷۰ سالگی تاسیس شرکت پگاه ۱۷۰۰ بسته از محصولات این شرکت به ارزش یک میلیون تومان را به قید قرعه به بازنشستگانی که از این طرح استفاده کرده باشند اهدا خواهد کرد.

دریافت فوری «گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری»

به گزارش اندیشه معاصر، دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری، نیازمند مراجعه به سامانه مخصوصی است که دولت، برای دریافت نامه کسر از حقوق بازنشسته کشوری، طراحی نموده که در زیر، ضمن یک راهنمای تصویری، نحوه دریافت نامه کسر از حقوق این دست از بازنشستگان را توضیح خواهیم داد:

در مرحله اول، متقاضی دریافت نامه کسر از حقوق، باید آدرس سامانه درگاه خدمات الکترونیکی بازنشستگان کشوری www.sabasrm.ir را جستجو کرده تا وارد صفحه ای همانند صفحه زیر شده و از بخش حقوق، گزینه گواهی کسر از حقوق را انتخاب نماید.

در این مرحله، متقاضی باید، بر روی گزینه دریافت در قسمت دریافت گواهی کسر از حقوق، کلیک نماید.

در این گام، فرد باید، شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب خود را وارد و به مرحله بعدی برود.

در این قسمت، اطلاعات متقاضی، نمایش داده می شود و باید بر روی گزینه ورود، کلیک کند.در این گام، فرد باید، بر روی گزینه درخواست صدور گواهی کسر از حقوق، کلیک نماید.

در نهایت، متقاضی باید، باقی مراحل لازم را طی نموده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کند تا گواهی کسر از حقوق وی، صادر گردد و بتواند از آن، در اموری همچون دریافت انواع وام بانکی و تسهیلات یا در ضمانت از دریافت این امور، استفاده نماید.

این گواهی برای اطمینان از این است که وام‌گیرنده اقساط خود را پرداخت می‌کند. در غیر این صورت بانک می‌تواند از طریق حقوق کسی که گواهی را ارائه داده، اقساط را برداشت کند.

گواهی کسر از حقوق همچنین نشان می‌دهد که فرد وام‌ گیرنده به اندازه‌ای حقوق می‌گیرد که بتواند اقساط خود را پرداخت کند. این گواهی درواقع نامه‌ای است که در آن اطلاعات مشخصی می‌آید. از جمله اینکه فرد ماهانه چه میزان حقوق دریافت می‌کند و تا سقف چه مبلغی می‌تواند وام یا تسهیلات دریافت کند و چه میزان از حقوق او می‌تواند برای پرداخت اقساط وام استفاده شود.

گواهی کسر از حقوق را فقط ادارات دولتی و سازمان‌های عمومی به کارکنانشان و صندوق‌های بازنشستگی به مستمری‌بگیران می‌دهند و بانک هم فقط از این گروه نامه کسر از حقوق قبول می‌کند. چون فقط در مورد این گروه است که بانک می‌تواند در صورت پرداخت نشدن اقساط، به طور مستقیم بدهی را از حقوقشان بردارد. این امکان را شرکت‌های خصوصی ندارند.

پس اگر برای دریافت وام به دنبال ضمانت گواهی کسر از حقوق هستید و در شرکت خصوصی کار می‌کنید، باید ضامنی پیدا کنید که کارمند دولت یا نهادهای عمومی وابسته به دولت باشد یا مستمری بازنشستگی دریافت کند.

در صورتی که شاغل هستید یا ضامن شما شاغل است، گواهی کسر از حقوق را واحد کارگزینی یا اداری صادر می‌کنند و درخواست خود را باید به این واحد ارائه کنید. پس از اینکه برای دریافت این نامه درخواست دادید، واحد مورد نظر حقوق دریافتی شما، وام‌هایی که تا به حال گرفته‌اید و اقساطشان تمام نشده را بررسی می‌کند و در صورتی که امکان بازپرداخت وام جدید را داشته باشید، این گواهی را برایتان صادر می‌کند.

اما دریافت گواهی کسر از حقوق برای بازنشستگان که سال‌ها حق بیمه پرداخت کرده‌اند و از صندوق‌های بازنشستگی مستمری می‌گیرند متفاوت است و می‌تواند به‌صورت اینترنتی انجام شود.

صدور احکام بازنشستگان کشوری و فرهنگیان بازنشسته

در جلسه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با صدور احکام جدید بازنشستگان بحث و رایزنی شد.

«محمد رضایی» بازنشسته کشوری در ارتباط با جلسه روز پنجشنبه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و ابهامات به وجود آمده، گفت: اولین سوال این است که چرا همسان سازی با ۵۰ همت انجام می‌شود؛ پاسخ این است که همسان‌سازی فعلاً با ۵۰ همت انجام می‌شود چون که در دولت قبل ۲۰ همت از ۷۰ همت خرج شده که منجر به باقیماندن ۵۰ همت از مبلغ پیش‌بینی شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شده است اما این به معنای پایمال شدن آن ۲۰ همت دیگر نیست و براساس قول رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بقیه این طلب در سال آینده به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

اخیراً یک نماینده مجلس اعلام کرده به ۵۰۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران همسان‌سازی تعلق نمی‌گیرد؛ این افراد چه کسانی هستند؛ رضایی در این رابطه گفت: آقای تاج گردون گفته به تعداد ۵۰۰ هزار نفر همسان‌سازی تعلق نمی‌گیرد، منظورش افرادی است که اخیراً بازنشست شده‌اند و این‌ها حقوق کامل تا الان دریافت کردند و در نتیجه شامل همسان‌سازی نمی‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأکید کرد.

او در ارتباط با جریان خالص و ناخالص در پرداخت‌ها که عارف معاون ریاست جمهوری مطرح کرده، توضیح داد: بر اساس مباحث در جلسه‌ای که برگزار شد، اجرای همسان‌سازی به صورت ۹۰ درصد شاغل و مُر قانون انجام می‌شود و در این خصوص هم جای نگرانی نیست.

رضایی تاکید کرد: اینکه بگوییم یا همسان‌سازی با ۷۰ همت یا هیچ، نظر برخی از بازنشستگان است، اما تاخیر در صدور احکام به دلیل کمبود بودجه به ضرر مستمری‌بگیران است؛ بهتر است احکام جدید هرچه زودتر صادر و معوقات بازنشستگان پرداخت شود./اندیشه معاصر

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار